Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
mentalhell
Kameleontti

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by mentalhell »

Psychonautilus wrote:
mentalhell wrote:Paras lääkkeenä: Rivatril 2 mg.

Akuutimpaan hätään: Diapam 10 mg.

Rivat kun alkavat toimimaan n. 30 minuutissa ja Diapamit 10 minuutissa. Ainakin minulla. Nämä kaksi bentsoa auttavat kaikkeen.
Olen ehkä joskus jo maininnut mieltymykseni näihin.
Mulla menee ainakin 30 minuuttia ennenkuin merkittävät anksiolyyttiset vaikutukset alkaa tuntua diatsepaamin kanssa. Tietoinen ajattelu siitä, että on ottanut lääkkeen, joka koko ajan alkaa lievittää ahdistavaa tilannetta on itsessään anksiolyyttinen. Jo se, että on pami povarissa ehkäisee ainakin minulla kohtauksia, enkä pode agorafobiaa jos on messissä jotain nopeaa rauhoittavaa.

Rivatril ei auta kovin akuutisti muuten kuin lohduttamalla, että "tunnin päästä helpottaa". Xanor jeesaa 10-15 minuutissa jos pitää kielen alla, muuten 15-30 min välillä. Temesta on mulla toiseksi nopeimmin vaikuttava anksiolyytti. Diapamitkin kyl auttaa silti suhteellisen nopeasti, mut mun pitää vetää niitä muihin anksiolyytteihin verrattuna hirvee määrä että ahdistus lähtee.

Uusin taas Temesta-respan, hyvin toimii, vittumaiset reflat vaan tulee. Ilkeimmät koskaan.
Totta että ei ne pamitkaan täysillä futaa 10 minsas, mutta 10 minuutin kuluttua alkaa tuntumaan helpotus itselläni. Tai 10 - 15 min. Muistaakseni se suurin pitoisuus diatsepaamilla saavutetaan muutenkin todella nopeassa ajassa, siis jotain xanorin luokkaa?

Ja kyllä se tieto että on bentso taskussa auttaa jo paljon, totta.

Rivatrileillä minulla kyllä itselläni puoli tuntia riittää siihen että ahdistus helpottaa.

Sanoisinko että rivoilla kunnon vaikutus tulee jossain 1h päästä ja pameilla jossain 30min päästä. Mutta nuo 10 min ja 30 min ajat siitä miten ne alkavat jo selkeästi auttamaan. Tietysti tässäkin pitää muistaa yksilöllisyys.. Joillain nuo ei edes auta ahdistusta ollenkaan. Mutta joo, kunhan mainitsin vielä tai selkeytin tuota mielipidettäni.
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

Rivoilla ainakin itellä alkaa vaikutus 15-30min päästä nauttimisesta. Yleensä olen ottanu kaikki "hyvänmakuiset" bentsot aina puolet annoksesta syötynä ja puolet imeyttäny kielen alla pahimmassa hädässä imeyttänyt koko annoksen suussa.
Muut bentsot jos on ollut kiire saada helpotusta olen ottanu ne kahviin sekotettuna tai vähintäänkin sen kahvikupposen kera. Omasta mielestä ja monen kaverinkin mielestä tuntuu että niin imeytyisi nopeemmin kuin ilman kahvia.
Ehkäpä tämä on vain placeboa mutta maalaisjärjellä ajatellen lämminjuoma nopeuttaa tabletin sulamista mahassa ja kofeiinihan vilkastaa aineenvaihduntaan joten ajattelisin sen tehostavan näin myös vaikuttavien aineiden imeytymistä. Tietysti vaikuttaa myös mitä tyhjempi maha on sitä nopeemmin ja voimakkaammin vaikuttaa.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Ei rivoissa kauaa kestä et vaikutus alkaa, mut se silti nousee hitaasti ja kestää kauan. Jos vertaa johonkin alpratsolaamiin vaikka, niin yhtä nopeesti se vaikutus alkaa, mut alpratsolaami nousee hitosti jyrkemmin ja täten poistaa sen jo päällä olevan ahdistuksen tosi paljon tehokkaammin kuin riva joka soveltuu paljon paremmin sen ahdistuksen ennaltaehkäisyyn ja siihen että voi tehdä ahdistaviakin asioita ilman sen ahdistuksen alkamista.

Mun mielestä ja ainakin itselleni rivatril on lääkkeeks ihan käsittämättömän hyvä, oikeestaan ainoo bentso jolle voin sanoa olevan joskus oikeasti lääkkeeksi tarvetta. Alpratsolaami esimerkiks tekee paljon paremman ja viihteellisemmän, jopa euforisen olon, mut rivatril on siihen ahdistuksen ennaltaehkäsemiseen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja ihan siihen että pystyy vaikka hoitamaan asioita huolettomasti kaupungilla varmaan paras lääke mitä on. Jos sitä sattuu ottamaan liikaa niin saattaa tulla jopa ärsyttävä ja hieman epämiellyttävänkin voimakas lihasten rentoutuminen ja lötkö olo, ja on bentsoista ehkä vähiten "euforinen", mut tarpeeks pienellä annoksella se ennaltaehkäisee ahdistuksen koko päiväksi melkein tehokkaiten kaikista bentsoista ja pöhnäyttää vähiten. Isollakaan annoksella ei väsytä, mut jo tosi pienellä annoksella ehkäsee ahdistuksen koko päiväksi ja rentouttaa lihaksia tarpeeksi. Joku 0,5 milliä jo yleensä riittää lääkkeeks hyvin koko päiväksi.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

oon kateellinen teille kellä toimii okatsepaami mielyttävästi. Xanor on tosiaan euforisoivaa, ekaa kertaa kun nakkasin 3mg niin hämmennyin, kun jossain ryhmäkeskustelussa toin omaa mielipidettä vakaumuksella esille ja olin keskustelussa 100% mukana ilman ongelmia.
Tosin en ihmettele jos pari enemmän rouskis ja mäyräkoiran nappais niin ois taas aamulla miettimistä.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

SahkoinenVelho wrote:Ei rivoissa kauaa kestä et vaikutus alkaa, mut se silti nousee hitaasti ja kestää kauan. Jos vertaa johonkin alpratsolaamiin vaikka, niin yhtä nopeesti se vaikutus alkaa, mut alpratsolaami nousee hitosti jyrkemmin ja täten poistaa sen jo päällä olevan ahdistuksen tosi paljon tehokkaammin kuin riva joka soveltuu paljon paremmin sen ahdistuksen ennaltaehkäisyyn ja siihen että voi tehdä ahdistaviakin asioita ilman sen ahdistuksen alkamista.

Mun mielestä ja ainakin itselleni rivatril on lääkkeeks ihan käsittämättömän hyvä, oikeestaan ainoo bentso jolle voin sanoa olevan joskus oikeasti lääkkeeksi tarvetta. Alpratsolaami esimerkiks tekee paljon paremman ja viihteellisemmän, jopa euforisen olon, mut rivatril on siihen ahdistuksen ennaltaehkäsemiseen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja ihan siihen että pystyy vaikka hoitamaan asioita huolettomasti kaupungilla varmaan paras lääke mitä on. Jos sitä sattuu ottamaan liikaa niin saattaa tulla jopa ärsyttävä ja hieman epämiellyttävänkin voimakas lihasten rentoutuminen ja lötkö olo, ja on bentsoista ehkä vähiten "euforinen", mut tarpeeks pienellä annoksella se ennaltaehkäisee ahdistuksen koko päiväksi melkein tehokkaiten kaikista bentsoista ja pöhnäyttää vähiten. Isollakaan annoksella ei väsytä, mut jo tosi pienellä annoksella ehkäsee ahdistuksen koko päiväksi ja rentouttaa lihaksia tarpeeksi. Joku 0,5 milliä jo yleensä riittää lääkkeeks hyvin koko päiväksi.
No joo, kyl mullakin varsinkin 1-2mg rivaa alkaa helpottaa merkittävästi jo 30 min päästä, mutta huippuvaikutuksiin on vielä pitkä aika, eli akuuttiin hätään ovat verrattain huonoja, jos hätä on paha. Kyl ne vaikutukset alkaa, mut ei ne alkuvaikutukset aina itsessään riitä. Itselläni, jos huomaan että alkaa ahdistaa merkittävästi ja otan rivan, saattaa joutua vielä kestämään tulevan paniikkikohtauksen (tosin usein niin ei käykään, kun rauhoittuu merkittävästi lääkkeen ottamisesta), kun 30 minuutinkin päästä voimakas ahdistus jyrää nousevat rivat. Näin mulla. Ennaltaehkäisevästi otettuna loistava lääke minulle: pitkävaikutteinen, torjuu ahdistusta hyvin, ei sekoita päätä eikä väsytä. Yleensä syön ahdistukseen nimenomaan Rivatrilia, 1-3mg päiväannoksella.

Tällä hetkellä on turhan voimakas ahdistus sekä vaikea paniikkihäiriö, ilmeisesti, ja on respalla Temesta, 2mg/päivä. Hyvin toimii, pitää ahdistuksen aika hyvin poissa ja voi ottaa akuuttiinkin hätään helpottamaan - toimii mulla nopeasti ja aika lailla yhtä tehokkaasti kuin Xanor. Ei pistä päätä sekaisin, ei väsytä, poistaa vaan ahdistuksen ja paniikin. Ainoa haittavaikutus on lyhyt puoliintumisaika ja svittumaiset reflat, jotka jo aikaisemmin mainitsin.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Jouduin lahjoittamaan muutaman Temestan (puolet omistani) kun kaverille iski akuutti reflatilanne. Noh, sain nyt sit sen käytyä lääkärissä tilalle 2mg Rivatrileja ja 15mg Dormicumeja. Sinänsä ei huono tilanne; Rivatril ei auta mulla niin akuutisti eikä niin voimakkaasti ahdistukseen kuin Temesta, mut mikäs siinä, syödään nyt sit ennaltaehkäisevästi noita, toimivat yleensä mulla kuitenkin. Dormicumit on aika plussaa, ku Temestoilla mä en saa unta muuten kuin suurilla annoksilla ja alkoholin kanssa.

Muutenkin jees saada muita tipautusnappeja akuutteihin tarpeisiin, syönyt viime aikoina vähän turhan usein Levozinia. Pyrazolamia pitäis kans kohta tulla, niin jos niillä paikkais mahdollista ns. "breakthrough" -ahdistusta jos koittas pitää Rivatril-annokset pieninä.
cook
Lepakko

Post by cook »

Käytin viikon loratsepaamia iltaisin, vuosia syönyt bentsoja vaihtelevalla tahdilla ilman ongelmia mutta loratsepaamin kanssa ei näemmä kannata pelleillä, antoi saman tien vieroitusoireita jotka jatkuneet jo melkein viikon. Huh, olihan toi kyllä selvästi koukuttavamman tuntuinenkin kun mikään muu bentso mitä olen käyttänyt mutta en olis arvannut että näin nopeesti näpäyttää.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

cook wrote:Käytin viikon loratsepaamia iltaisin, vuosia syönyt bentsoja vaihtelevalla tahdilla ilman ongelmia mutta loratsepaamin kanssa ei näemmä kannata pelleillä, antoi saman tien vieroitusoireita jotka jatkuneet jo melkein viikon. Huh, olihan toi kyllä selvästi koukuttavamman tuntuinenkin kun mikään muu bentso mitä olen käyttänyt mutta en olis arvannut että näin nopeesti näpäyttää.
Jep. Itsekin olen todennut tämän - mistään bentsosta ei ole tullut niin nopeasti niin vahvoja vieroitusoireita.
ElectroHead
Karvakuono

Post by ElectroHead »

cook wrote:Käytin viikon loratsepaamia iltaisin, vuosia syönyt bentsoja vaihtelevalla tahdilla ilman ongelmia mutta loratsepaamin kanssa ei näemmä kannata pelleillä, antoi saman tien vieroitusoireita jotka jatkuneet jo melkein viikon. Huh, olihan toi kyllä selvästi koukuttavamman tuntuinenkin kun mikään muu bentso mitä olen käyttänyt mutta en olis arvannut että näin nopeesti näpäyttää.
Jännä miten yksilöllistä toi koukahtaminen on. Ite oon rouhinu jo kolme-neljä viikko temestaa ja pitäny välillä taukoakin mut mitää oireita ei oo tullu. Eka tauko tais olla toisen viikon kohdalla (not sure).
Ainoastaan oksatsepaamista tullu oireet viikon putken jälkeen...
It should be remembered that a dose which can be easily tolerated by someone with a significate opiate tolerance could kill an individual with no tolerance.

Minä tahdon, minä määrään. Minä myrkyn suoneen käsken.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Sepustin joskus ulkomaalaiselle foorumille tällaisen, ja joku koki sen olevan perusteellinen ja informatiivinen - nyt koksupäissäni voisin jaksaa kirjoittaa samantyylisen.

Käytän bentsoja lääkinnällisesti kahdesta eri syystä:

PANIIKKI- JA AHDISTUNEISUUSHÄIRIÖ
Respalla ollut: klonatsepaami (Rivatril), alpratsolaami (Xanor), loratsepaami (Temesta), diatsepaami (Diapam), oksatsepaami (Opamox)

Xanor ja Temesta toimii voimakkaimmin sekä nopeiten, eli niitä voi ottaa tarvittaessa akuuttiin ahdistukseen, eikä tarvitse ottaa ennaltaehkäisevästi välttämättä. Molemmista tulee tosin aika inhat viekkarit, Temestasta eritoten, eli lähes päivittäinen doussaaminen on kuitenkin varmaan kannattavaa. Rivatril ei ole ihan yhtä tehokas vastaavilla annoksilla paniikkiin, ja nousee hitaammin, mutta toimii aika lailla koko päivän ja hillitsee ahdistusta tehokkaasti.
Diapam toimii jotenkuten mutta riittävän anksiolyyttisen annokset ovat liian väsyttäviä minulle, ja aineen pääasiallinen anksiolyyttinen vaikutusaika on lyhyt. Opamox on vielä huonompi; samoin kuin Diapamilla, anksiolyyttinen annos on jo melko sedatiivinen, ja Opamox nousee hitaasti ja kestää helvetin vähän aikaa.

UNETTOMUUS
Respalla ollut: loratsepaami (Temesta), tematsepaami (Tenox), nitratsepaami (Insomin), midatsolaami (Dormicum), diatsepaami (Diapam)

Loratsepaami ei väsytä minua juuri ollenkaan ainakaan ilman alkoholia, eli tuohon se ei sovi. Tenox toimii hetken aikaa mutta toleranssi nousee helvetin äkkiä. Insomin on ollut varmin valinta, mutta kesto on vähän turhan pitkä - tulee ns. aamupöhnä. Dormicum tipauttaa kyllä - ei yhtä tehokkaasti kuin Insomin, mutta nopeammin - mutta jos kärsii yöheräilyistä, kuten minä usein, Dormicum ei välttämättä ole paras. Diatsepaami vaatii niin suuren annoksen tipauttaakseen että aamupöhnä on vähintään Insominin luokkaa.

Sitten on tullut kokeiltua bromatsepaamia, klooridiatsepoksidia, etizolamia, fluratsepaamia, lormetatsepaamia, fenatsepaamia, sekä pyrazolamia. Kaikki paitsi klooridiatsepoksidi oli ihan jees.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Triatsolaami taitaa olla semmoinen bentsojen "the holy grail". Kellään ei tunnu olevan siitä kokemusta.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

OnnenVarjot wrote:Triatsolaami taitaa olla semmoinen bentsojen "the holy grail". Kellään ei tunnu olevan siitä kokemusta.
Oon syönyt sitä joskus 0,5mg mutta en pidä tuota riittävän kokemuksena... Mutta mitä muistan, siitä vaan nukahti. Pysyin valveilla hetken ennen maatemenoa ja tunsin vaikutuksen, mutta se vaan väsytti. Esim. Dormicum rauhoittaa ja relaksoi lihaksia enemmän. Tosin Halcion taitaa olla tehokkaampi tipautukseen.

Mut joo, 2 nappia sain jossain vaiheessa vanhemmalta tutulta (40+ tyypit saa sitä yllättävän helposti ku ei epäillä nisteiks) 10h lentoa varten. Söin lennolla pameja, join bisseä ja jauhoin paskaa kanadalaisturistin kanssa, ja vedin Halcionit myöhemmin. Ei kauheen spessuja musta, mut tosiaan kerran kokeillu.

Ulkomailla hehkuttavat bentsojen Graalin maljaksi Nimetatsepaamia (Erimin, saatavilla kait ainaki Japanissa). Nitratsepaamista johdettu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nimetazepam
cook
Lepakko

Post by cook »

Triatsolaami ainakin rankataan usein koukuttavimmaksi bentsoksi, ehkäpä sen takia sitä ei täällä hirveästi näy. Eipä ole tullut kokeiltua myöskään.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

cook wrote:Triatsolaami ainakin rankataan usein koukuttavimmaksi bentsoksi, ehkäpä sen takia sitä ei täällä hirveästi näy. Eipä ole tullut kokeiltua myöskään.
Olen lukenut päinvastaisen kokemuksen, josta toisaalta tuntuu olevan järkeä. Mikä tahansa hypnoottinen bentso koukuttaa helvetin äkkiä, jos sitä käyttää joka yö nukahtamiseen - elimistö tottuu bentsojen hypnoottisiin vaikutuksiin yleensä noin viikossa tai vähän yli. Triatsolaamin puoliintumisaika on kuitenkin niin lyhyt, eikä sillä ole aktiivisia metaboliitteja, että (ainakin lukemani tutkimuksen sekä oman järkeilyni mukaan) reflojen pitäisi tulla jo seuraavan päivän aikana ennen iltaa, tai vimeistään silloin, kun potilas pitää taukopäivän - niinkuin hypnoottien käytössä tulisi aina pitää ainakin 2-3 päivää viikosta.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

OnnenVarjot wrote:Triatsolaami taitaa olla semmoinen bentsojen "the holy grail". Kellään ei tunnu olevan siitä kokemusta.
Itselleni se oli kyllä kaikkea muuta kuin "holy grail". Tuossa oma kokemus Halcion-topikista: http://psyvault.net/viewtopic.php?p=121155#p121155

Tuon jälkeen olen muistaakseni syönyt kerran tai kaksi yhden tabletin joko nukahtamiseen tai rauhoittavana, tosin tällöin bentsojen satunnaiskäyttöä oli jo taustalla huomattavasti pidempi aika.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Feya
OD

Post by Feya »

Ei se nyt ihan niin harvinainen ole. Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että se kyllä ainakin tipauttaa hyvin tehokkaasti jo pienellä annoksella. Se hetki ennen nukahtamista oli kyllä aika miellyttävä, mutta mielummin (ja helpommin) kyllä dormareilla tai vaikka xanoreilla viihteilisin kuin Halcionilla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Psychonautilus wrote:Uusin taas Temesta-respan, hyvin toimii, vittumaiset reflat vaan tulee. Ilkeimmät koskaan.
Ai..?
Miten (paljon) se sit poikkeaa normi bentso-refloista?

Temesta on mulla ollut satunnaiskäytössä jo vuosia.. ihan korvaamaton akuuttibentso.

Refloihin en muista kiinnittäneeni huomiota, kuin että bentsoreflat vuosien käytön jälkeen on pirun ilkeet, oli bentso mikä hyvänsä.

Mä oon alkanut kelaan, et bentsoreflat/vierottautuminen niistä saa aikaan jonkinlaisen 'trauman.' - Pysyvän muistijäljen ympäristöön ja sen tunnelmaan.

Pariin otteeseen vierottautunut, kerran kokonaan joksikin aikaa.
Nyt taas.. en ehkä kokonaan..

Kun sit yrittää uudelleen vierottautua, palaa samat muistot ikäänkuin flashbackina kummittelemaan.
Kuin myös samat pelkotilat ja 'traumat' vuosien takaa, jolloin aloitti bentsojen käytön.
Sen lisäksi että olotila on äärimmäisen epätodellinen ja kalvavan ahdistuksen sävyttämä.

En ehkä tiedä osasinko selittää mitä hain takaa.. jäätävä krapula ja vierottautuminen bentsoista - ei ajatus oikeen.. . kulje mukana.
Psychonautilus wrote:
cook wrote:Triatsolaami ainakin rankataan usein koukuttavimmaksi bentsoksi
Mikä tahansa hypnoottinen bentso koukuttaa helvetin äkkiä, jos sitä käyttää joka yö nukahtamiseen - elimistö tottuu bentsojen hypnoottisiin vaikutuksiin yleensä noin viikossa tai vähän yli.
..
(ainakin lukemani tutkimuksen sekä oman järkeilyni mukaan) reflojen pitäisi tulla jo seuraavan päivän aikana ennen iltaa, tai vimeistään silloin, kun potilas pitää taukopäivän - niinkuin hypnoottien käytössä tulisi aina pitää ainakin 2-3 päivää viikosta.
Oman kokemuksen mukaan midatso- & triatsolaamin hypnoottinen teho (uneen vajottava vaikutus) hälvenee jo muutamassa yössä.

Siitä eteenpäin alkaakin olla reflojen kanssa kilpajuoksua.
Reflat saattaa yllättää paria päivää pidemmässä käytössä jo kesken yötä.
Se on aika hirvee tunne, enkä siksi käytä (dc:a) kuin ainoastaan unettomuuskierteen katkaisemiseen.

Elimistö tottuu kaikkein nopeiten juuri hypnoottisille vaikutuksille, hitaammin mm. antikonvulsiivisille & anksiolyyttisille vaikutuksille.

Se tuntuu olevan ongelmana myös Insominin kohdalla. Lähtee kyllä ahdistukset ym, muttei se sit kumminkaan toimi rauhottavana bentsona.

Halcion on ehkä kaikkein turhin bentso.. ei siitä ole edes 'viihteeksi', ja reflat tulee äkkiä ja iskee lujaa.

Imo koukuttavimpia bentsoja on äksät ja dormarit.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
FlyingH

Post by FlyingH »

Xanoreissa on kyllä joku oma juttunsa kun on katsonut pahassa xanor-koukussa olevien toimintaa. Lääkäreillä rampataan hakemassa uusia respoja ja kämppä täynnä jotain varajemmoja joissa on satoja pölkkyjä ja muttereita jos saanti jostain syystä lakkaa.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

tRip wrote:
Psychonautilus wrote:Uusin taas Temesta-respan, hyvin toimii, vittumaiset reflat vaan tulee. Ilkeimmät koskaan.
Ai..?
Miten (paljon) se sit poikkeaa normi bentso-refloista?
Aika lailla samanlaisia oireita, mutta ne iskevät heti vuorokauden sisään viimeisestä annoksesta (kuten esim. Xanor), ja ovat alusta asti todella jyrkät. Loratsepaamin vaikutukset ovat jokaisella osa-alueella niin vahvat, että reflat kattavat bentsoilla hoidettavien ongelmien koko kirjon: ahdistusta, paniikkia, agorafobiaa, lihasjäykkyyyttä, kontrolloimatonta jatkuvaa sätkimistä, "brain zaps", depersonalisaation tunnetta, unettomuutta. Muut bentsoreflat ovat tulleet vähän loivemmin eivätkä ole olleet niin monipuolisia. Eivätkä ole tulleet, kun vaan 2 viikkoa kestänyt 1-2mg päivittäinen käyttö lopetetaan. Temestan kanssa tuli, ja vahvemmin kuin seinään lopetetut 3mg Rivatrilit jonkun 2kk jälkeen.
palez
Karvakuono

Post by palez »

Psychonautilus wrote:Rivatril ei auta kovin akuutisti muuten kuin lohduttamalla, että "tunnin päästä helpottaa". Xanor jeesaa 10-15 minuutissa jos pitää kielen alla, muuten 15-30 min välillä. Temesta on mulla toiseksi nopeimmin vaikuttava anksiolyytti. Diapamitkin kyl auttaa silti suhteellisen nopeasti, mut mun pitää vetää niitä muihin anksiolyytteihin verrattuna hirvee määrä että ahdistus lähtee.
Omalla kohdalla samanlaisia kokemuksia. Rivatril, Opamox ja Diapam kaikki ovat liian heikkoja tai hidasvaikutteisia ahdistukseni hoitoon. Sellainen annos Diapamia, joka vie ahdistuksen pois, alkaa jo väsyttämään. Temestaa sen sijaan pystyy helposti ottamaan 2-3 mg (vastaa noin 20-30 mg Diapamia) ilman että nukahtaa tai menee aivan veteläksi.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Jännä, lääkäri sanoi mulle tänään ettei bentsodiatsepiineja Suomessa oikeastaan määrätä enää (ainakaan ahdistuksen ja paniikin hoitoon) koukuttavuutensa vuoksi. Käsitin, ettei hänen mielestään määrätä (tai pitäisi määrätä) ollenkaan.

Kirjoitti silti mulle nätisti loratsepaamirespan, kun kerroin saaneeni Hollannissa sitä ko. vaivaan.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Psychonautilus wrote:Jännä, lääkäri sanoi mulle tänään ettei bentsodiatsepiineja Suomessa oikeastaan määrätä enää (ainakaan ahdistuksen ja paniikin hoitoon) koukuttavuutensa vuoksi.
Tosi harvoin, mut yleisellä puolella sanovat tätä usein. Ymmärtääkseni Suomessa bentsojen käyttö on aika vähäistä, mutta mielialalääkkeiden määrät vain nousee.
cook
Lepakko

Post by cook »

Psychonautilus wrote:Jännä, lääkäri sanoi mulle tänään ettei bentsodiatsepiineja Suomessa oikeastaan määrätä enää (ainakaan ahdistuksen ja paniikin hoitoon) koukuttavuutensa vuoksi. Käsitin, ettei hänen mielestään määrätä (tai pitäisi määrätä) ollenkaan.

Kirjoitti silti mulle nätisti loratsepaamirespan, kun kerroin saaneeni Hollannissa sitä ko. vaivaan.
Niin sanottiin mullekin viimeksi, että "tätä xanoria ei oikein sais määrätä enää mutta..". Respa tuli silti, siis uutena lääkkeenä. Kyllä ne lekuritkin ymmärtää että kun ne bentsot on ainoita lääkkeitä mitkä toimii (sopusuhtaisessa käytössä) niin sillon niitä on pakko määrätä jos potilaan tarve vaatii, se on eettinen kysymys lääkärille.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Dexma wrote:
Psychonautilus wrote:Jännä, lääkäri sanoi mulle tänään ettei bentsodiatsepiineja Suomessa oikeastaan määrätä enää (ainakaan ahdistuksen ja paniikin hoitoon) koukuttavuutensa vuoksi.
Tosi harvoin, mut yleisellä puolella sanovat tätä usein. Ymmärtääkseni Suomessa bentsojen käyttö on aika vähäistä, mutta mielialalääkkeiden määrät vain nousee.
Njaa. Laskusuhtanteessa se on, mutta mitä olen päihdekulttuureja käymissäni maissa seurannut, Suomessa syödään ihan VITUSTI bentsoja. Joka toisella on respa, jengi poistaa apteekista sadan kappaleen bokseja millon mitäkin ryynejä vuosi toisensa jälkeen, Rivatril- ja Xanor- reseptit nousee 6-10mg hujakoille.
Työpaikoilla on ihan normaalia kuulla kun kolme- nelikymppiset pummii toisiltaan pameja kun on lähdössä lomalle ja haluaa nukkua lentomatkan.

Ainakin Hollannissa bentsot on paljon harvinaisempia, moni ei tiedä niistä paljoa mitään, niitä määrätään nihkeästi ja nihkeitä määriä, ja niistä maksetaan katukaupassa vitusti (lätkä kympin pameja = 25-35€).
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

Psychonautilus wrote: Ainakin Hollannissa bentsot on paljon harvinaisempia, moni ei tiedä niistä paljoa mitään, niitä määrätään nihkeästi ja nihkeitä määriä, ja niistä maksetaan katukaupassa vitusti (lätkä kympin pameja = 25-35€).
Ahaa!!! Taidankin ottaa seuraavan kerran ylimääräsiä lätkiä mukaan ku sinneppäin matkustan ja rahoittaa reissun viihteilyt pameilla!!!
Mikä bisnesidea,mitkä mahdollisuudet!!!! Dameissa käyneenä ainaki jääny mielikuva et melkeen mitä vaan saa kellon ympäri ja halvemmalla kuin suomesta, eikä tarvi ees ettii, niin tuntuu typerältä että tollasessa maassa maksetaan pami lätkästä jopa 35 euroa :shock:
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Ei niitä kyllä katukaupassa (sanan varsinaisessa merkityksessä) liikukaan, ja markkinat on vitun pienet. Silloin harvoin jos jossain on tarjolla, niin tollaisia hintoja on huudeltu.

Et onnea yritykselle näin turistina saada slängättyä lätkäkaupalla pameja. En tiedä, voi toimiakin. :P
cook
Lepakko

Post by cook »

Hollannissa ymmäretään päihteiden päälle, eihän bentsoilla nyt hirveesti järkeä oo päätänsä sekottaa. Kyllähän tää suomen mainstream-päihdekulttuuri on muutenkin aika surkuhupaisaa; subua, piriä ja bentsoja.
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

cook wrote:Hollannissa ymmäretään päihteiden päälle, eihän bentsoilla nyt hirveesti järkeä oo päätänsä sekottaa. Kyllähän tää suomen mainstream-päihdekulttuuri on muutenkin aika surkuhupaisaa; subua, piriä ja bentsoja.
joo mutta bentsoilla voi vähentäää monen "paremman" päihteen negatiivisia vaikutuksia ja ovat myös täydellisiä laskujen/darran helpottamiseeen kuten myös ahdistukseen , ja joka maasta löytyy paljon ahdistuneita, jopa niitä jotka eivät ilman bentsoja enää välttämättä olisi täällä...
Eli vaikka bentsot ei niitä "kunnon" päiheitä olisikaan , niin ne ovat erittäin monipuolisia ja lyön vetoa että jopa hollannissa on niitä tarvitsevia enemmän kuin uskotkaan.
Mutta mun mielestä on ssilti outoa että että pami lätkästä huudetan järkyttäviä summia, enkä ees tiiä mitä kälätän.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Uusi RC-bentso näyttää ilmestyneen, flubromazepam: 5-(2-Bromophenyl)-7-fluoro-1,3-dihydro-2H-1,4-benzodiazepin-2-one

Muutamat raportit mitä oon lukenut vaikuttaa ihan positiivisilta; ilmeisesti kuin stydimpi bromatsepaami, ja on alkuun vähän sedatiivinenkin, mutta tasaantuu nopeasti enimmäkseen anksiolyyttiseen vaikutukseen. Puoliintusmisajaksi on ilmoitettu jossain 30-36 tuntia, mutta tuon paikkaansapitävyydestä ei ole mitään varmuutta - eikä ylipäätään koko aineesta ole vielä paljoa tietoa. Kuitenkin jengin ensivaikutelmat vaikuttaa suht positiivisilta, ja lähtökohtaisesti pidempivaikutteinen RC-bentso jolla ei ole niin vahvaa amnesiavaikutusta kuin fenatsepaamilla kiinnostaa jonkin verran. Ainakin bromatsepaamin amnesiavaikutus on mielestäni melko vähäinen.

Kukaan täällä testannut?
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Postailen vähän lisää testittyäni enemmän, mutta sattui just kouraan 1,5 levyä eli 15 pölleriä 2mg flunitratsepaamia, thank you internet! Jenkeissä pahamaineinen (tosin syyttä, sen ominaisuudet tekevät siitä varsin huonon "date rape" tyrmäystipan verrattuna esim. gammaan tai midatsolaamiin) "Roofie" on otettu pois markkinoilta tyrmästippastigman vuoksi.

Näin esin alkuun pakko sanoa, että nitratsepaamimainen, melko voimakas kaikin tavoin relaksoiva bentso. Ei ole ihan yhtä raskas sedatiivi, mutta muilta osa-alueilta voimakkaampi. Tuntui noustessa selvästi, relaksoi voimakkaasti lihaksia ja ahdistus on tipo tiessään. Hyvin mukava itse asiassa, vähän ehkä euforinenkin; nousee äkkiä, vaikuttaa voimakkaan hypnoottisesti yön yli, ja pitää rentona ja rauhallisena seuraavan päivän (vähän kuin diatsepaamin lievä jälkipöhnä, rentouttava muttei väsyttävä). Ainoana ongelmana ilmeisen voimakas amnesiavaikutus. Yhtään suurempina annoksina tuntuu aiheuttavan ainakin itsellä ja parilla muulla ns. "rähinäryynikännin", varsin äkkipikaista ja kusipäistä käytöstä, mahdollisesti aggressiivistakin. Nitratsepaami ainakin aiheutti suuremmilla annoksilla samanlaista.

Viihteellinen terapeuttisella dosella, enkä uskalla syödä paljoa enempää - harvinaisuus bentsojen joukossa minulle. Tai kyllä 2mg Xanor on viihteellinen, mutta se vastaa jo kuitenkin neljä kertaa "perusannosta", 0,5mg. Vastaava määrä flunitratsepaamia on 1mg. 1mg on jo reilusti viihteellinen dose, 2mg pistää jo melko sekaisin ja voi ilman tolea pätkiä muisti yllättävänkin paljon. 4mg en kuvittelisi syöväni ilman tolea, menisin ihan liian kassalle ja filmi poikki, kun taas 2mg Xanoria menis nollatoleilla. Melkein kaikkia muita bentsoja uskallan helposti vetää sen 3-5x perusannosken viihteilyyn melko nollatoleilla, mut en uskalla noiden kans.

Ei ollut turhaan hypetetty ainakaan mun mielestä, tästä tais tulla suosikkibentso viihteilyyn, ja tehokkain unensaantiin mitä oon testannu, 0,5mg tipauttaa jo hyvin 8-10 tunniks.