Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Velho
LD50

Re: Korvaushoito

Post by Velho »

Tänää epäilivät etten oo selvinpäin vaikken ollut ottanu muuta kuin aamulla voxran ja anksilonin ja histecin. Otettiin eula jossa näky keskiviikkona nautitut 3x5mg Diapamit, kellään tietoo kaua nuo näkyy seulassa tästä eteen päin :foil: Piti iha lekuri pyytää paikalle tekemään päätös että saanko metadoni annokseni :/ onneks kuitenkin sain :)
Pitää vissiin kysyy et jos pääsis osastolle siks aikaa et nuo bentsot lähtee seulasta ku lekuri sano et jos ne viel ens seulassa näkyy ni tulee välipäivä lääkkeestä :/ :| :down:

Muutenkin tullut nyt viime aikoina viihdekäyttöä ollut poikkeuksellisen paljon :oops: Noh nyt on pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ja ryhdistäytyä ja alkaa keskittyyn hoitoon ja muutenki mulle ehotettii liikuntaa(sählyä/sulista) josta en kovin paljoa innostunut ja nyt pistettiin asia vireille että menisin johonkin taidepajalle taiteilemaan ja muutenkin alkais sopeutua ryhmätyöskentelyyn että kun saan sellaset paperit että voin kouluu jatkaa ni ei tulis niitä paniikki ha ahdistus häiriöitä ja muutenkin koulumailma on jokseenkin stressaavaa niin pitää ehkä ehtyä tässä ennen sitä!

Perkele kun ei oo lunta kaikki on niin synkkäää :(
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Velho wrote:Tänää epäilivät etten oo selvinpäin vaikken ollut ottanu muuta kuin aamulla voxran ja anksilonin ja histecin. Otettiin eula jossa näky keskiviikkona nautitut 3x5mg Diapamit, kellään tietoo kaua nuo näkyy seulassa tästä eteen päin :foil:
Saattaa helposti näkyä kuukaudenkin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Pikaseulasda tuskin kuukautta! Kyllä mulla yks nestemäinen pamiannos näkyi pikaseulassa bentsona sen 3vrk mutta jos on enemmänki syönyt niin voi sen 1-2vko näkyä huonolla tuurilla. Mut tuskin tuollainen määrä!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Velho wrote:Tänää epäilivät etten oo selvinpäin vaikken ollut ottanu muuta kuin aamulla voxran ja anksilonin ja histecin. Otettiin eula jossa näky keskiviikkona nautitut 3x5mg Diapamit, kellään tietoo kaua nuo näkyy seulassa tästä eteen päin :foil: Piti iha lekuri pyytää paikalle tekemään päätös että saanko metadoni annokseni :/ onneks kuitenkin sain :)
Pitää vissiin kysyy et jos pääsis osastolle siks aikaa et nuo bentsot lähtee seulasta ku lekuri sano et jos ne viel ens seulassa näkyy ni tulee välipäivä lääkkeestä :/ :| :down:

Muutenkin tullut nyt viime aikoina viihdekäyttöä ollut poikkeuksellisen paljon :oops: Noh nyt on pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ja ryhdistäytyä ja alkaa keskittyyn hoitoon ja muutenki mulle ehotettii liikuntaa(sählyä/sulista) josta en kovin paljoa innostunut ja nyt pistettiin asia vireille että menisin johonkin taidepajalle taiteilemaan ja muutenkin alkais sopeutua ryhmätyöskentelyyn että kun saan sellaset paperit että voin kouluu jatkaa ni ei tulis niitä paniikki ha ahdistus häiriöitä ja muutenkin koulumailma on jokseenkin stressaavaa niin pitää ehkä ehtyä tässä ennen sitä!

Perkele kun ei oo lunta kaikki on niin synkkäää :(

Meikällä näky Diapamit puoltoist kuukautta.

Toivotaan että itsekin pääsen tuohon metadon-hoitoon! Yritys on kova jo ilman metishuikkaa.. Saa nähdä miten tämä meidän johtava päihdelääkäri ottaa asian vai joudunko hirttämään sen. =) Ei muut moi!
Hi..!
Velho
LD50

Post by Velho »

Jo on kumma väitettiin että diapamit näkyis mukamas vaan 5-7vrk. näkyivät +14vrk mistäköhän ne repii noita lukemia :roll:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Velho wrote:Jo on kumma väitettiin että diapamit näkyis mukamas vaan 5-7vrk. näkyivät +14vrk mistäköhän ne repii noita lukemia :roll:
Missä väitettiin/Kuka väitti?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Velho
LD50

Post by Velho »

korvaushoidossa, lääkärin ja yhen työntekijän mukaan
eikö tämän topikin nimestä jo selviä ;)
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Velho wrote:korvaushoidossa, lääkärin ja yhen työntekijän mukaan
eikö tämän topikin nimestä jo selviä ;)
Asia selvä, tässä topikissa taas kerrottiin heti, että näkyy vähintään viikkoja.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Velho wrote:Jo on kumma väitettiin että diapamit näkyis mukamas vaan 5-7vrk. näkyivät +14vrk mistäköhän ne repii noita lukemia :roll:
Kun alotin korvaushoidon ja lopetettiin diapamit, niin näkyi seuloissa jonkun about kuusi viikkoa, ennenkuin oli täysin puhtaat seulat.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
porter

Post by porter »

Pitäis alkaa tästä kh mahdollisuudesta klinikalla meikäläisen kohdallakin puhuun, onhan tässä jo kuitenkin 2,5 vuotta ollut melkopahaa ongelmakäyttöä ja sitä ennen muutamat vuodet "hupikäyttöä", olisko jostain liki 2008-2009 vuosista opiaattien käyttöö hupina. Katkoyrityksiä on kyllä ihan laitoksissa ja siviilissäkin, on oltu 2kk ilman ja retkahettu on oltu vankilassa 1,5kk ilman ja retkahettu..

Nyt tilanne on se että tolet on aika kovat ja palloja menee viikossa paljon, uskon et mun kohdalla xonehoito olis oikea ja annos siellä 16mg maximikö? Metadoni tuskin olis mulla oikea juttu ja kun ei oo mahdollista olla ees muutamaa ekaa kuukautta notkuzombina jota pelkoa ei xonen kanssa taas tule.. no katotaa kuinka pitkään täs nyt menee että tonne pääsee :roll: se on ainaki varma että mitään 2vk katko + 4vk kuntoutusjaksoja en oo lähös enään tekeen, tiiän miten niis käy.
Velho
LD50

Post by Velho »

onkoha mitää perää kun olin huomaavinaa metiksen kun vaikutus alku tuntui paremmin kun oli sitä bentsoa elimistössä vaikka lääkkeeen otosta oli jo paripäivää :foil: en tiiä mutua :right:
Personaes
OD

Post by Personaes »

Onko muilla metadonilla olijoilla tullut seuraavanlaista.

Itsellä tulee siis iltapäivisin aina sellainen nihkeä "hiki-paska olo", että puskee hikeä ja tulee sellainen tuskainen olo. Yleensä kuitenkin tulee mietona ja menee nopeasti ohi. Mutta välillä tulee pahempana, sillon rupee puskeen hikee todella paljon, nousee syke huomattavasti ja henkittäminen hankaloituu, tulee epätasaiseksi.

Yhdellä netin sivustolla jossa listataan lääkkeiden sivuvaikutuksia, on metadonin kohdalla mainuttu siis juuri nuo ja laitettu suluissa että (severe).
Fast Heartbeat (Severe)
Trouble Breathing (Severe)
Confused (Severe)
Niin mitä riskejä tällaisessa voi siis olla, että pitäisko olla kuinka huolissaan jos oireet tulee vahvempina?

Ja vielä ihan suoraan aiheeseen kehoitus ihmisille. Jos teillä on mahdollista valita korvaushoito-lääkkeeksi joko bupre tai metis, niin suosittelisin buprea tai jos metikselle, niin pienellä annoksella. Metiksestä tosi monelle ketä tiedän, niin tulee monenlaisia vittumaisia sivuoireita. Oon ite ollut buprellakin hoidossa ja oli kyllä kaikinpuolin mielyttävämpi hoito, vaikka välillä jäi päivät vähän "vajaaksi" kun ei kantoa riittänyt aamuun, mutta se on pientä verrattuna metiksen joihinkin vittumaisuuksiin.
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Metadoni voi pidentää sydämen QT-aikaa, joka voi johtaa vakaviinkiin seurauksiin, joten kannattaa pyytää hoitavaa lääkäriä testaamaan tämä.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Oivoi! Perkele mä olen alkanut LIPSUUN! Join eilen kännit + otin voxra töötit ja jouluna söin vielä gabapentiinejäkin :/ Oivoi vittuko en haluu oikeesti muutako et pääsisin täst taas tolpilleen ettei edes olisi noita satunaisii oheiskäyttöjä :/ Nyt oon lipsunu kyl ko miettii että ajattelin ekaksi et Jos 1x kuukaudessa saisi jotain ottaa niin nyt olen sit joulukuule ottanu 3x jotain. Eli oon TÄYSIN pettynyt itteeni. EN tiä oon varmaan liian ankara itteleni mutta nyt en tosiaan tiedä miten saisin muuten ku et jos osastojakson ottaisi toisen tähän vielä ettei oikeasti lennä hoidosta pihalle..

Olin tossa 13-20.12 oheiskäytön katkolla ja katko meni hyvin, motivaatio nousi mutta nyt taas tartuin piikkiin (vaikkakin yhesti vaan ei ole puolustus) Niin jotenkii tuntuu että ottaa nyt takapakkia todella pahasti tämä koko paska! :D Mutta luulis nyt että kattoisivat hyvällä jos olisin halukas toiseen osastojaksoon ? Siis tarkoitan sitä että jos nyt tästä eteenpäin ei tää päihteettömyys onnistu niin sitten se voi olla ainut vaihtoehto ;S Nooh pakko koittaa piristyy ja alkaa nyt vahvasti vaan pitää huolen ja tehdä työtä tän oman hoidon eteen! :P Jeeespoks. . .

Mites teillä muilla korvaushoitopotilailal no nää viime kuukaudet ja päivät sujunut? ... Ootteko retkahdellu tai onko muuten vaan hoito edenyt suunitelmien mukaan.!
Vittu et huumeista on erittäin vaikea päästä eroon.. Mä ku olin ollu hoidosas 5kk niin ajattelin et sepä kävi helposti. Mutta erittäin ahistavalta ku se tuntuukin niiin olen TODELLA alussa ja nyt eletään kriittisiä hetkiä ;/ Pakko alkaa vaan käymään duunissa taas Maanantaina et saapi muuta ajateltavaa... Jospa ne ottaisivat mut sinne vielä takaisin.. Damn
Velho
LD50

Post by Velho »

SadPanda wrote:
Mites teillä muilla korvaushoitopotilailal no nää viime kuukaudet ja päivät sujunut? ... Ootteko retkahdellu tai onko muuten vaan hoito edenyt suunitelmien mukaan.!
Vittu et huumeista on erittäin vaikea päästä eroon.. Mä ku olin ollu hoidosas 5kk niin ajattelin et sepä kävi helposti. Mutta erittäin ahistavalta ku se tuntuukin niiin olen TODELLA alussa ja nyt eletään kriittisiä hetkiä ;/ Pakko alkaa vaan käymään duunissa taas Maanantaina et saapi muuta ajateltavaa... Jospa ne ottaisivat mut sinne vielä takaisin.. Damn

On täs ajoittain tullu noit retkahuksii kannabista ja bentsoja pääsääntösesti ja joskus synteettisiä kannabioideja ja metyylifenidaattia.
Ei se oo helppoo lopettaa jotai(päihteiden käyttöä) kokonaan ku sitä on harrastettu päivittäin jo vuosia :/
Ite kuvaisin niitä ensimmäisiä kuukausia ku hoito alko niin et eli tavallaa sellases pinkissäpumpulipilvessä ja sit sieltä tultiin alas ja muutamia retkahuksia sen johdosta :down:

Ite päätin et uudenvuoden lupaus vois olla et ainakin yrittää pari kk olla iha putsina.
narcocorrido wrote: Ja vielä ihan suoraan aiheeseen kehoitus ihmisille. Jos teillä on mahdollista valita korvaushoito-lääkkeeksi joko bupre tai metis, niin suosittelisin buprea tai jos metikselle, niin pienellä annoksella. Metiksestä tosi monelle ketä tiedän, niin tulee monenlaisia vittumaisia sivuoireita. Oon ite ollut buprellakin hoidossa ja oli kyllä kaikinpuolin mielyttävämpi hoito, vaikka välillä jäi päivät vähän "vajaaksi" kun ei kantoa riittänyt aamuun, mutta se on pientä verrattuna metiksen joihinkin vittumaisuuksiin.
Joo ite komppaan kans tätä et mielummin bupre ku siinä ei tietääksee oo näitä erittäin vittumaisia oireita :!
ja nää oireet on sitä ettei mun kohal ainakaa tunnu kantavan lääkkeen otosta seuraavaan lääkkeen ottoon ja yöllä tulee heräiltyä 1-3h välein ja nää aamut on jotain nii helvettiä kun on vatsa sekasin,vatsakramppeja, kylmä,vituttaa,ahistaa,masentaa ja todella ärsyttävän usein tulevia haukotteluja ja silmienvetistämistä ja tietenki lihaksissa tuntuu sellasia sähköisku nykäyksiä. Moni muu on sanonut kans et näitä oireita ilmaantunu metiksen myötä.
Miks ei vois olla niin et kävis 2 kertaa hakemas sen lääkkeen vaikka 2 osaa jaettuna se kokonaismäärä et kantais lääkkeen otosta lääkkeen ottoon :roll:
Personaes
OD

Post by Personaes »

SadPanda wrote:Oivoi! Perkele mä olen alkanut LIPSUUN! Join eilen kännit + otin voxra töötit ja jouluna söin vielä gabapentiinejäkin :/ Oivoi vittuko en haluu oikeesti muutako et pääsisin täst taas tolpilleen ettei edes olisi noita satunaisii oheiskäyttöjä :/ Nyt oon lipsunu kyl ko miettii että ajattelin ekaksi et Jos 1x kuukaudessa saisi jotain ottaa niin nyt olen sit joulukuule ottanu 3x jotain. Eli oon TÄYSIN pettynyt itteeni. EN tiä oon varmaan liian ankara itteleni mutta nyt en tosiaan tiedä miten saisin muuten ku et jos osastojakson ottaisi toisen tähän vielä ettei oikeasti lennä hoidosta pihalle..

Olin tossa 13-20.12 oheiskäytön katkolla ja katko meni hyvin, motivaatio nousi mutta nyt taas tartuin piikkiin (vaikkakin yhesti vaan ei ole puolustus) Niin jotenkii tuntuu että ottaa nyt takapakkia todella pahasti tämä koko paska! :D Mutta luulis nyt että kattoisivat hyvällä jos olisin halukas toiseen osastojaksoon ? Siis tarkoitan sitä että jos nyt tästä eteenpäin ei tää päihteettömyys onnistu niin sitten se voi olla ainut vaihtoehto ;S Nooh pakko koittaa piristyy ja alkaa nyt vahvasti vaan pitää huolen ja tehdä työtä tän oman hoidon eteen! :P Jeeespoks. . .

No jos oot vasta ollut osastolla katkolla, niin en tiedä suosittelisinko kertomaan ja pyytämään uutta katkoa. Psykologista nuo sun oireet kuitenkin on ja niistä selviät ottamalla niskasta kiinni itseäs ja pistämällä väkisin stopin ohikäytölle. Sen ei pitäs olla liian vaikeeta, kun oot kuitenkin korvaushoidossa ja se lääke auttaa paitsi opiaatti-himoon, niin pehmentää muitakin oireita.

Nuo tuolla klinikoilla kuitenkin ajattelee rahaa ensisijaisesti, pelkästään osastokatkoihin suhtaudutaan nihkeästi ja voisin kuvitella, että jos heti yhden katkon jälkeen tarvitset uutta, niin kyllä siellä ruetaan miettimään että onko korvasuhoito sulle paras vaihtoehto. Ajattelevat että sun kuluttamilla hoidon resursseilla, voitas ottaa hoitoon joku, kenties kaksikin uutta potilasta.

Tsemppiä, nyt vaan niskasta kiinni itseäs. Ylös, ulos ja lenkille. Pysy aktiivisena, se auttaa parhaiten estämään retkahduksia.
-Edgar Allan Poe
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

porter wrote:Pitäis alkaa tästä kh mahdollisuudesta klinikalla meikäläisen kohdallakin puhuun, onhan tässä jo kuitenkin 2,5 vuotta ollut melkopahaa ongelmakäyttöä ja sitä ennen muutamat vuodet "hupikäyttöä", olisko jostain liki 2008-2009 vuosista opiaattien käyttöö hupina. Katkoyrityksiä on kyllä ihan laitoksissa ja siviilissäkin, on oltu 2kk ilman ja retkahettu on oltu vankilassa 1,5kk ilman ja retkahettu..

Nyt tilanne on se että tolet on aika kovat ja palloja menee viikossa paljon, uskon et mun kohdalla xonehoito olis oikea ja annos siellä 16mg maximikö? Metadoni tuskin olis mulla oikea juttu ja kun ei oo mahdollista olla ees muutamaa ekaa kuukautta notkuzombina jota pelkoa ei xonen kanssa taas tule.. no katotaa kuinka pitkään täs nyt menee että tonne pääsee :roll: se on ainaki varma että mitään 2vk katko + 4vk kuntoutusjaksoja en oo lähös enään tekeen, tiiän miten niis käy.
16 mg ei ole maksimi. Täällä Oulussa tyypeillä on ollut jopa 32mg, mikä on jo kliinisesti TÄYSIN MAKSIMI annos, jota on turha ylittää koska ei ole enää kliinisesti tarvittavaa lisätä annosta sen toimivuuden vuoksi.
Mutta nyt uuden lääkärin vaihduttua, maksimiannoksetkin ovat tipahtaneet ja nyt voi vielä tavata potilaita joilla on jopa 24 milliä. Itsellä riittää tää 18mg.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mä en kyllä ihmettele et mitä väliä on tol dosel jos se kantaa hyvin seuraavaan liotukseen asti ja pitää terveenä...
Mun mielestä puheet et "illasta tuli kipeeks" on paskapuhetta koska juuri illalla dose on huipussaan?
Sit myös ettei kanna bupre seuraavaan päivään... Kyllähän sitä pärjäis jos liotus olis joka toine vrk..
En tiiä itse käytin buprea 2-4mg vrk ennen korvaushoitoon lähtö vuosia ja kyl tää 16mg on tarpeeks!

Buprearvot on otettu alussa ja tuoloin oli 2.5 ja nyt otettu uudet jotka tarkistan tänään...
Muka täs aamulla ihmetelly palelua ja aloin jopa miettimään et voiko hoidon jatkuessa (8kk) jälkeen niin olla että 16mg ei enää olisi tarpeeksi vai onko tolla mitään väliä siis ajalla minkä siellä on niin siihen arvoon?
Tässä taas näkee miten mieli tekee kepposet et hetiku tommost miettii ni muka reflanen olo tulee :D

Ihan turha havitella annoksia vaan niinku aikasemmin täs topicis sanottu et mahd pienellä kannattaa mennä!
Metiksel varmasti huomattavasti sivuvaikutukset kasvaa suhteessa vakavammiks mitä xonella...
Mä huomasin et HAMPAAT menee tol sokeri xonella ihan paskoiks täytys alkaa käymään kerran kuus hamppihoitolas :)

Edit: No jaah näköjään ei riitäkään pitiki mennä hehkuttamaan... Arvatkaas paljo buprepitoisuudet oli ollu 1kk sitten? 1, 3!
Mikä on liian alhainen pitoisuus? Hoitaja mainitsi että alle 1, 4 jos on niin yleensä nostetaan ja nyt varattiin aikaa lääkärille..
Mä oon miettiny et vainoanko näiden olotilojen suhteen (pätkittäinen uni, ihme vatsakivut yms lievät oireilut)
Niiden täytyy johtua juurikin tuosta. Noh kaippa ne nyt nostaa sen 2mg kun on noinki alhaiset? ^gansteri^ tiäks sä?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Buprearvot on otettu alussa ja tuoloin oli 2.5 ja
Arvatkaas paljo buprepitoisuudet oli ollu 1kk sitten? 1, 3!
Mikä on liian alhainen pitoisuus? Hoitaja mainitsi että alle 1, 4 jos on niin yleensä nostetaan ja nyt varattiin aikaa lääkärille..
Mitä nuo arvot niinkun käytännössä tarkottaa? Voitko avata vähän tota pitoisuus arvojen mittaamista ja sitten tuota numero skaalaa, mihin nuo numerot perustuu jne.
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Siis lääke-aine pitoisuudet emmä tiedä muuta ku et 0, 1 liian alhaiset :DD
Edit: siis ne otetaan puolen vuoden välein ja jos on alle 1.4 niin annosta aletaan nostaa 2mg ylöspäin
Personaes
OD

Post by Personaes »

Siis sitä mietin, että voiko niistä arvoista nähdä jotain korrelaatiota siihen, paljonko buprea vaikuttaa elimistössä.

Eli tyyliin että otettaisiin ennen lääkkeenantoa aamulla nuo arvot, niin näkeekö niistä paljonko buprenorfiinia vaikuttaa veressä vielä siihen aikaan. Vai onko se enemmänkin asteikko joka kertoo onko liian vähän vai liian paljon ainetta veressä.
Ihan mielenkiinnosta olis nimittäin kiva jos vois tietää että paljonko mihinkin aikaan sitä ainetta on veressä, onko sitä kuinka tasaisesti päivän mittaan jne.

Hitto, täällä ne ei suostu edes mittaamaan mitään arvoja. Ootte te vittu onnekkaita, kun saatte halutessanne buprea metiksen sijaan ja vielä arvoja mittaavat.
Meillä on vaan metistä, jos annos tuntuu liian matalalta niin se voi olla voi voi, kun ei saa tueksi noita arvoja osoittamaan, että tosiaan se on liian matalalla.

Rahan takia kaikki tämä. Vitun lyhyt näköistä laittaa jengiä, jotka pärjäisi hyvin buprella, niin metikselle. Siinä säästää sen mitä, 2e/potilas/päivä(eli ei juuri mitään) kun taas pitkässä juoksussa kulut voivat olla kymmeniä tuhansia euroja enemmän, kun metiksestä on vaikeampi päästä eroon ja osalle ei metis vaan sovi, jolloin koko kuntoutus kaatuu.

Itekkin kyllä vaihtaisin buprelle jos voisi, oon kyllä muuttamassa tässä kuluvana vuonna muualle, niin ehkä sitten pääsisi vaihtamaan lääkettä.
-Edgar Allan Poe
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

SäädPanda: No ittellä oli se 1.0 arvo, niin nostettiin 2mg annosta.
Tuntuu et ei ole kyl arvot noussu kohdilleen vieläkään.
Kyllä ne sun lääkettä nostaa.

Mut joo, tosi paljon heittelee eri potilailla arvot. Joillaki potkii tuolla 5.0 ja enemmän.
Mut tollasissa tapauksissa yritetään selvittää mistä johtuu. Jos ei muista ulkosista
tekijöistä, niin luultavasti väkisin tiputetaan 2-4 mg alemmas annosta, vaikkei potilas
sitä itse halua. Tiukka lekuri.

En nyt muista mikä se tavoitearvo on...
Velho
LD50

Post by Velho »

Tein tässä mieluisan havainnon jos buustailla haluaa lääkettä nii desloratamineä 2*5mg ttablettia+4*50mg marzinea buustaa metadonia mielestäni erittäin pätevästi tällähetkellä :up: mutta nyt meen kuntoutumaan päihhdehoitoyksikköön muutamax kk. Pitäkää lippu korkeella ;)
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

No ei kyllä vaikuta porukalla olevan kh-annokset kohillaan,
jos joutuu buustailemaan, tai on vierotusoireita; TAI jos haluttaa jtn muuta kamaa.
Itsekuriahan tämä hoito vaatii se on totta, mutta kannattaisko miettiä riittääkö kh-annos,
jos koko ajan haluttaa muita aineita? Sekin voi olla liiallisen himon syy. Tai sit ei. :)
Mutta kannattaa tuotakin miettiä.
porter

Post by porter »

^Gangsteri^ wrote:No ei kyllä vaikuta porukalla olevan kh-annokset kohillaan,
jos joutuu buustailemaan, tai on vierotusoireita; TAI jos haluttaa jtn muuta kamaa.
Itsekuriahan tämä hoito vaatii se on totta, mutta kannattaisko miettiä riittääkö kh-annos,
jos koko ajan haluttaa muita aineita? Sekin voi olla liiallisen himon syy. Tai sit ei. :)
Mutta kannattaa tuotakin miettiä.
Porukka varmaan hakee jotain oloja/notkuja yms noilla buustailuilla, muuten varmaan "toimii" ihan ok, juuri sillain siis kun kh annos kuulusikin pelittää.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Niin. Jokainen tyylillään. Kävin hakemassa taas piiiitkästä aikaa Ataraxit. Lääkäri määräs ahdistuksen poistoon, mihin tämä on kyllä ihan riittämätön paska.
Kuulemma buustaa Xonea, niin kokeillaan. Otin 125mg, ihan vähän heittää, gabapentiinejaki alla, niin en tiiä, en tunne juuri mitään kyllä. :)

EDIT: Paljonko porukka yleensä ottaa näitä jos näillä haluaa xoneansa buustata?

EDIT2: En jaksa koko ajan editoida täytyy vaan sanoa että kyllä tämäki annos Ataraxia buustaa.
En olis uskonu. Nyt vähän lisää. Ihan jees buusteri sittenkin. :up:

EDIT2: ...äähh, pakko laittaa edittiä vielä.. Buustaa paskalla tavalla. Paljon PASKEMMALLA, kuin esim gabat, koska nämä vaan väsyttävät raajoja ja suu kuivuu hyi vittu. En tykkää. OIKEIN PASKAN PÄIVÄN varalle jätän kyllä. :down:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

^Gangsteri^ wrote: Itsekuriahan tämä hoito vaatii se on totta, mutta kannattaisko miettiä riittääkö kh-annos,
Joo aika ihmeellinen ajatus, että jokapäiväsen bupreannoksen jälkeen ei sais olla himoo muihin huumeisiin. Tai siis, että se bupre annos poistais sen jotenkin. Itehän en korvaushoidossa ole, mutta silloin kun siitä bupresta "normisetti" tulee niin kyl on äkkiä vetämässä jotain muuta.

Tietyllä tapaa mun mielestä siinä kohtaa, kun ei tota himoo enään ole niin on oikeasti aika hyvässä hapessa ja loppumassa se päihde ongelma aika lujaa.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Dexma wrote:
^Gangsteri^ wrote: Itsekuriahan tämä hoito vaatii se on totta, mutta kannattaisko miettiä riittääkö kh-annos,
Joo aika ihmeellinen ajatus, että jokapäiväsen bupreannoksen jälkeen ei sais olla himoo muihin huumeisiin. Tai siis, että se bupre annos poistais sen jotenkin. Itehän en korvaushoidossa ole, mutta silloin kun siitä bupresta "normisetti" tulee niin kyl on äkkiä vetämässä jotain muuta.

Tietyllä tapaa mun mielestä siinä kohtaa, kun ei tota himoo enään ole niin on oikeasti aika hyvässä hapessa ja loppumassa se päihde ongelma aika lujaa.
Ainakin mitä tulee opiaatteihin, niin bupre/metis tappaa aika helvetin tehokkaasti sen himon vetää. Metis etenkin, oon ollut jotain 3.5v hoidossa, eikä ole koskaan tullut himoa vetää jarruja, vaikka olis ollut herskaa/mopoa/kodonia jne tarjolla.
Ekaan about 1.5-2v hoidon alusta en edes polttanut ainuttakaan imua pilveä, muusta puhumattakaan. Ei tehnyt mieli ollenkaan mitään. Nykyään viihdekäytän satunnaisesti eri aineita, mutta paljon harvemmin, kuin mitä vaikkapa keskiverto suomalainen käyttää alkoholia.

Välillä oon puolikin vuotta vetämättä mitään, sitten voin ottaa kahden viikon aikana kolme, neljäkin kertaa. Ei sen takia että olisi himo vaan ihan nautinnon takia.
Tiedän että riippuvaiselle tällanen ei ole järkevää enkä muille suosittele, mutta oon ite saanut ihan hyvin asiat hoidettua, koulua käytyä, töissä käytyä, harrastettua juttuja, tavallista hengailua kavereiden kanssa jne.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

narcocorrido wrote:
Ainakin mitä tulee opiaatteihin,
Ite tarkoitin enemmän muita huumeita esim piriä, bentsoja ym ym.
Velho
LD50

Post by Velho »

Lähinnä buustailen et se kantais lääkkeenotosta lääkkeenotttoon ei sen kummallisemmasta oo kyse :roll: