Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Velho
LD50

Re: Korvaushoito

Post by Velho »

Joo ton metadonin työntämine ns. Subupäille on loppujenlopuksi ihan vitun järkevää ja sillai :foil: itse olin metadonilla viellä muutamia kuukausia sitten ja sit se alasajettii ku rupes tulemaa sairaala keikkoja ja sen sellasta ni rupesin tässä funtsii et voinko mä laittaa mun loppuelämän menemää sen litkun perässä juoksemiseen ja tulin lopputuloksee että en ja nyt ollut selvinpäi jo n. 1,5kk koska se nyt tuntui siltä että se kannattaa ja vaikka olisin päässy takas huhtikuussa metadonille se ei tuntunu järkevältä ajatukselta jos mietin sitä "fiilistä" alasajon aikana ja jälkeen. Ei ollu kovin glamourii se joka aamunen laattaamine sun muu paska mitä koin metis refloissa ja ainut apu niihin olis ollu risolidi jos olisin lääkärin lääkkeillä kärsiny niitä oloja :down: ei metadonia turhaan kutsuta nestemäisiki käsiraudoixi , mutta se pieni prosentti ketä se auttaa ni se on ok mut se että sitä o ruvettu työntää yhä nuoremmille ei musta oo hyvä jos aattelen sitä helvettiä läpikäydessä ku ei ollu tunteita enää juuri ollenkaa yms.
tämä on siis tän hetkine ajatus tuosta metadonista more addictive than anything injected on to arm :twisted: joo tiien et typosi n ton sutkautuksen mut who cares?

edit: selkeesti oon ollut jonkin sortin absoluuttisessa totuus päissään :oops:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

POISTETTU TEKSTI
Velho: En usko että pääset huhtikuussa takaisin. Ne pitää sua kentällä vielä pitkään.

Oon ylpee et oot saanut ittes nyt kuntoon/parempaan kuntoon taas! Pidä tuo linja hei!

Toivotaan ettet tarvi enää tätä hoitoa, aina parempi ilman!
Last edited by Musta8 on Thu 08 Jan 2015, 14:52, edited 2 times in total.
Hi..!
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Meikäläinen m1 lähetteellä ulos hoidosta. Ei annettu ees s mahdollisuutta. Sitte olin menos suljetulle mut totesivat ettei sinne tervettä miestä oteta
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

SadPanda wrote:Meikäläinen m1 lähetteellä ulos hoidosta. Ei annettu ees s mahdollisuutta. Sitte olin menos suljetulle mut totesivat ettei sinne tervettä miestä oteta
Täh?!!?!?! Mitä helvettiä Panda!? Miksi? Oliko tähän mitää pätevää syytä edes!? Voimia sulle Panda!

Itsellä hoito mennyt nyt todella hyvin! Alan saamaan kotilääkkeitä tässä ihan lähiaikoina ja ei enään tee mieli mitään ohikäyttää edes. Annos on todella pieni ja kantaa sen 24H hyvin.
Aamulla jotain pientä oloa mutta sen kestää hyvin helposti! Pitäisin tämän Metadonin vaikka olisi Suboxoneen mahdollisuus koska tunnen itseni sen verran hyvin että tiedän mitä kotilääkkeille kävisi. Nyt minulla ei ole sitä mahdollisuutta että myisin/rännittäisin kotilääkkeeni ja ostaisin Subutexia kadulta. :mrgreen:

Tänään onnistuin taas kerran kieltäydyttyä kamatarjoiluista! Tämä on kerta kerralta helpompaa kieltäytyä!
Hi..!
Personaes
OD

Post by Personaes »

SadPanda wrote:Meikäläinen m1 lähetteellä ulos hoidosta. Ei annettu ees s mahdollisuutta. Sitte olin menos suljetulle mut totesivat ettei sinne tervettä miestä oteta
Kerros lisää?

Ihme touhua teillä. Meillä ei heitetä hoidosta ulos vaikka kiskois kuinka paljon kamaa, joutuu vaan sillon käymään joka päivä ja jos sattuu olemaan aineissa kun lääkettä hakee, niin sitä ei anneta. Koskaan ei ole mulle edes vihjailtu hoidon lopettamisella, vaikka oli MDPV kuurit päällä ja psykoosissa sekoilin...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Itellä tavoitteena että tän vuoden loppuun mennessä saan metiksen lopetettua, jonka jälkeen muutan suoraan helsinkiin ja aloitan puhtaalta pöydältä. Ei voi elää tässä kaupungissa normaalia vapaata elämää, liian monta, liian pulleeta egoa tän kokoiseen kaupunkiin.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nosto.

Kerro kerro panda nyt mitä oot mennyt mokailemaan että hoidosta pudottivat!!!111?
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

No ottiin yhteyttä helsinkiin päihdeasiamieheen joka pyysi paperini kuusamosta. Sen jälkeen alko tulla ihme paskaa päihdeyksikön tädeiltä. No okei kyllähän mulla seula näytti mdma, meta, amfe, bentso yms mutta pointti oli se että mulle sanottii tai mua kiristettiin pakkohoitoon menemisellä hoidon jatkamisen kanssa. Sitku menin ku lähete oli vielä voimassa eka lekuri sano että sähän olet kunnossa että onkohan tämä ihan aiheeline ja soitti ouluun eikä mua otettu sinne! Korotin ääntäni siellä tietty mutta hoitaja yhdessä palaverissa valehteli kirkkain silmin että olisin uhkaillut hänen kimppuunkin käydä yms. En ikinä uhkailisi varsinkaan naisia! Säälittävää ku eivät enää muuta voineet!
Noh se tk lekuri määräsi vkonlopuksi 30 klotriptyyliä viekkareihin ja huhhuh voin sanoo mitkä olot oli. Soitin päihdeyksikköön ja sieltä sanottiin ettei minulla olisi asiaa enää sinne. Nyt kyseinen valehteloja hoitaja on ottanut lopputilin..alkoikohan omatunto kolkuttamaan?!? :D Onneksi yksityiseltä sain 0.5mg depot xanorit 1.5mg/vrk. Olinkoha 17 vrk ilman. Nyt taas menee miten menee...

kämppä lähtee alta (päihteetön asuntoko on) stimuja menee urakalla. Subua menee edelleen kadulta hommaan yms tramaleita ja lyricoita. Kaameeta sekakäyttöä. Ärsyttää että mulle ei edes ehdotettu ylläpitohoito mahdollisuutta ja täällä on yksi mies keltä ei enää oteta edes seuloja nykysin (ylläpitohoidossa ku on) En ole silti katkera. Olisin voinut mielistellä ja mahdollisesti pysytellä oman käytöksen turvin hoidossa mutta tunnen olevani nyt siltikin paljo onnelisempi. Muistakaa ihmiset että eise elämä lopu siihen jos korvausHoito loppuu. Mutta ennemin suosittelen miettimää 2x ennenkö siihen mukaan lähdette!
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Niin että ennemmin kannattaa mokailla ja doupata? Voi panda. En sano etteikö olis paska tilanne, mut myös itse aiheutettu..
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Oon laittanut merkille, että teillä on ihmeen tiukat säännöt siellä. Voi sua pandaa, teki varmaan tiukkaa kun pudotettiin bupre pois. Eikait sitä edes sais pudottaa kerralla vaan kuukausien aikana.

Täällä jos hoidosta jostain kumman syystä pois lentäis, niin se pudotettais pikkuhiljaa se lääke pois...
-Edgar Allan Poe
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Ei yhtään pahalla mutta tuntunut nyt vähän ettei sulla panda ole hirveesti ollut motivaatiota lopettamiseen.
Tosi vittumainen tilanne kyllä, mutta sääntöjä on valitettavasti noudatettava jos haluaa johonkin sitoutua. Ei niitä sääntöjä ole sinulle vttuillakseen tehty.

Onhan se aivovammasta että kadulta ja suoneen täytyy huumeet hankkia, minust korvaushoidon tarkoitus ois estää semmost tapahtumasta. Sitten heitetään ulos.. :/
Mut niin se valitettavasti menee täällä. Tsemppii panda, älä kisko Niit douppei kaksin käsin, tilanne pahenee entisestään.
Voit ihan varmasti vielä alottaa alusta, kunhan et kokonaan nyt pilaa terveyttäsi. <3

Kyl me tääl sua tsempataan ja halutaan että onnistut mitä ikinä haluutkaan yrittää. ^_^
Ota iisisti, hengähdä vähän ja näytät vielä niille urpoille mihin kaikkeen pystyt!

ps. Vittu mikä hoitaja! Ei pitäisi olla niiden työssä (ja onneksi se lähti) jotka kusettaa tommosia juttuja.

pps. Oletko harkinnut ikinä panda muuttaa vähäksi aikaa jonnekkin jossa olisi helpompaa toteuttaa sun tavoitteet? :)
. . . (--) °
Personaes
OD

Post by Personaes »

Mitä meinasit panda nyt tehdä? Hakea takas hoitoon, narkata vai yrittää itekseen olla ilman?

Ite tänään kun oli tapaaminen klinikalla, niin lyötiin lukkoon suunitelma että tän vuoden aikana loppuu hoito, ensi kuussa tiputetaan eka kertaa annosta...
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kerros pandaliini että miten oot pärjännyt nyt kun on korvaushoito lopetettu? Ootko ollut ilman opiaatteja/oideja vai jatkanut käyttöä?
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

No siis en todellakaan. 17vrk olin parhaimmillaan mutta se loppu lyhyeen. Subua on menny . No nyt on pitkäst aikaa (3vko) 2päivä ilman subua eikä oikeastaan vielä edes tullu reflat fyysiset mut himo oli ja ahistus ja ottiin sitte 2mg mutterin (2mg xanor depot) ja sitten vetäsin pureskelamal 100mg depotti tradolanin ja toisen nielasin kokonaisena. Niin nyt alkaa olla iha jees olo. ENITEN VITUTTAA TÄMÄ SÄÄTÄMINEN. Noh ensvkolla tulee rahaa ja aijon stimuttaa itteni henkiin taas :D VIikonlopuks mul on 2mg rivaa , 2x 100mg depot tramalii et jos noi järkevästi käyttäs ni pärjäis vkonlopun just ja just. Ettei tarttis reflois kärsiä. Voitte vaan kuvitela millaset viekkarit tuli ko 2v suboxone hoito lopetettiin ku seinään. OIKEASTI EI OO MITN VERRATTAVISSA refloihin mistä kärsin sillon ku kadulta käytin iv kamana subua. SSiis huhhuu. Noh elikkä lujaa menee mut nyt kävin juttelee ni mul on 4kk pääst mahd hakee takas hoitoon. En oo vielä päättäny mitn sen suhteen. Jos iha pohjal vajotaan ni sit kyl lähen messiin takas. TÄnää on aika jollekki psykiatrian ja päihdetyön erik. lääkärille. Pitää nyt toivoa että edes jotain apua sieltä sais. Saa nähä yritän gabrionii (gabapentiini ) saada. Mut veikkaan et sielt tuu mitn saamaan.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

SadPanda wrote: ENITEN VITUTTAA TÄMÄ SÄÄTÄMINEN.
Sen takia korvaushoidossa oleminen on ihan lottovoitto. Katunistinäkin sitä monesti vain toivoo, ettei olis sellainen.

SadPanda wrote: Noh ensvkolla tulee rahaa ja aijon stimuttaa itteni henkiin taas :D
Tämähän se ratkaisu on tietenkin kans, mut muistatko kuinka vitun paska olo tulee sen jälkeen aina? Varsinkin ilman bentsoo ja panacodii?
SadPanda wrote:VIikonlopuks mul on 2mg rivaa , 2x 100mg depot tramalii et jos noi järkevästi käyttäs ni pärjäis vkonlopun just ja just.
Ettei tarttis reflois kärsiä.
Niin normisti sul ois ollut kasipallo subuu ja elämä ois ollut ok. Ois ruokahalua ja sellaista.

SadPanda wrote:Voitte vaan kuvitela millaset viekkarit tuli ko 2v suboxone hoito lopetettiin ku seinään..
Niin. Tuliks yllätyksenä?
OIKEASTI EI OO MITN VERRATTAVISSA refloihin mistä kärsin sillon ku kadulta käytin iv kamana subua
Nekin on niin vitun perseestä, että luulis sen korvaushoidon olevan tärkee juttu elämässä pitää yllä.
Noh elikkä lujaa menee mut nyt kävin juttelee ni mul on 4kk pääst mahd hakee takas hoitoon. En oo vielä päättäny mitn sen suhteen. Jos iha pohjal vajotaan ni sit kyl lähen messiin takas.
Eiköhän se neljä kuukautta opeta sulle, että se on ainut tapa tässä kohtaa saada jotain järkee elämään. Tai sit alat perus katu opiaattinistiksi. Kandee miettiä, kumpaa oikeasti haluut. Sen kerta viikossa reflat. Sen, että OPIAATTEJA ON PAKKO OLLA ja sit pevekki sekoiluja vähän lisää. Tietenkin jos diggaat siitä menosta niin ihan kiva.
Pitää nyt toivoa että edes jotain apua sieltä sais. Saa nähä yritän gabrionii (gabapentiini ) saada. Mut veikkaan et sielt tuu mitn saamaan.
Jos sä ton lääkkeet saat niiin sit kandee olla kiitollinen, muuten sulle tulee vitun hankala 4 kuukautta.

Ei oo kivaa katsoa, kun hyvä jätkä ryssii omat asiat. Et sä itekkään tykkää tosta sun menosta nyt varmastikkaan? Mietitkö vielä subun lopettamista tossa elämän tilanteessas? Jos sitä aiot tehä niin suunnittele se sit kunnon avokatkona. Bentsoja joka päivälle ym. Äläkä mee popsiin tyyliin kaikkia kerralla sit tilaa pevekkiä ja sen jälkeen paskojen olojen takia osta subua ja pilaa koko operaatiota. Sul täs kohtaa vain menee TOSI pitkään, että saat kehosi ja pääkopan normiksi ilman, että vedät päivittäin opiaatteja.

Tos vähän ajateltavaa niille jotka korvaushoidossa kokoajan käyttää douppia ja pitää sitä hirveenä kyttäämisenä ja miettii, että se kuosaus on sen arvoista, että lopettaa sen hoidon. Niille myös jotka on koukussa opiaatteihin niinkuin minä katunisteinä jotka yrittää tasapainoilla normaalielämän välillä ja fyysisen riippuvuuden. Oikeasti. Se on vitun upee tunne, kun päivä alkaa ilman painetta siitä, että on pakko olla huumeita tai on vieroitusoireet. Oikeasti. Elämän on pakko pystyä olemaan parempaa ja arvokkaampaa.
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Tänään kävi se surullisen kuuluisa kämmi. Ryyppäsin eilen vähän turhan myöhään ja aamulla puhalluttivat. Eka kerta ku jää lääke saamatta, ehkä tästä opitaan jotain. =)

Meinasin lähteä jo Lyricaa tai Neurontinia ottamaan mut tulin toisiin ajatuksiin koska huomenna seulotaan ja luultavimmin seulat lähtee THL. Tähän darraan ei uskalla ensimmäistäkään ottaa korjaukseksi koska sehän lähtee multa lapasesta. Eilinen todisti sen että tämä poika ei osaa ajoissa lopettaa. Onneksi pysy pelkässä binissä.

E: Mites tota teillä muilla korvaushoitolaisilla kun jos jää lääke saamatta promilleiden takia niin lähteekö teiltä kotilääkkeet pois? Täällä kaupungissa missä mä olen niin säännöt on Suomen tiukimmat tyyliin ja kukaan ei saa täällä kotilääkkeitä ainakaan helpolla. Pelkään ylikaiken kotilääkkeiden menetystä koska mun pitää ehtiä joka tiistai ja torstai kuntouttavaan työtoimintaan. Torstailla on jo kotilääke mutta pelkään sen menetystä. Tiistaina en kerkeä ikinä mitenkään ajoissa paikalle. Mun mielestä ei alkoholin takia pitäisi kotilääkkeet lähteä. Korkeintaan kuukaudella venyy toinen kotilääke minkä ymmärrän mutta se että vietäisiin ainut kotilääkkeeni pois on pelottava ajatus ton kuntouttavan työtoiminnan kannalta..

Kiitokset etukäteen jos joku viittii vastata. :)
Hi..!
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Musta8 wrote: E: Mites tota teillä muilla korvaushoitolaisilla kun jos jää lääke saamatta promilleiden takia niin lähteekö teiltä kotilääkkeet pois? Täällä kaupungissa missä mä olen niin säännöt on Suomen tiukimmat tyyliin ja kukaan ei saa täällä kotilääkkeitä ainakaan helpolla. Pelkään ylikaiken kotilääkkeiden menetystä koska mun pitää ehtiä joka tiistai ja torstai kuntouttavaan työtoimintaan. Torstailla on jo kotilääke mutta pelkään sen menetystä. Tiistaina en kerkeä ikinä mitenkään ajoissa paikalle. Mun mielestä ei alkoholin takia pitäisi kotilääkkeet lähteä. Korkeintaan kuukaudella venyy toinen kotilääke minkä ymmärrän mutta se että vietäisiin ainut kotilääkkeeni pois on pelottava ajatus ton kuntouttavan työtoiminnan kannalta..

Tampereella ei ainakaan lähde, itsellä kerran käynyt noin et oon viikonloppuna puhaltanut jotain mittariin ja lääke jääny saamatta, eipä siinä mitään sen kummempaa kun "hyi hyi" ja lääke jäi saamatta, seuraavana päivänä jatku samaan malliin. Silloin muistaakseni oli 4 kotilääkepäivää jo ja niiden kertyminen jatku ihan samaan malliin.

Ei sen kyllä pitäis vaikuttaa missään Suomessa, toki se on eri asia jos puhallat säännöllisesti jotain mittariin tyyliin useemman kerran viikossa, niin se on sitten eri juttu.
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

kirkas wrote:
Musta8 wrote: E: Mites tota teillä muilla korvaushoitolaisilla kun jos jää lääke saamatta promilleiden takia niin lähteekö teiltä kotilääkkeet pois? Täällä kaupungissa missä mä olen niin säännöt on Suomen tiukimmat tyyliin ja kukaan ei saa täällä kotilääkkeitä ainakaan helpolla. Pelkään ylikaiken kotilääkkeiden menetystä koska mun pitää ehtiä joka tiistai ja torstai kuntouttavaan työtoimintaan. Torstailla on jo kotilääke mutta pelkään sen menetystä. Tiistaina en kerkeä ikinä mitenkään ajoissa paikalle. Mun mielestä ei alkoholin takia pitäisi kotilääkkeet lähteä. Korkeintaan kuukaudella venyy toinen kotilääke minkä ymmärrän mutta se että vietäisiin ainut kotilääkkeeni pois on pelottava ajatus ton kuntouttavan työtoiminnan kannalta..

Tampereella ei ainakaan lähde, itsellä kerran käynyt noin et oon viikonloppuna puhaltanut jotain mittariin ja lääke jääny saamatta, eipä siinä mitään sen kummempaa kun "hyi hyi" ja lääke jäi saamatta, seuraavana päivänä jatku samaan malliin. Silloin muistaakseni oli 4 kotilääkepäivää jo ja niiden kertyminen jatku ihan samaan malliin.

Ei sen kyllä pitäis vaikuttaa missään Suomessa, toki se on eri asia jos puhallat säännöllisesti jotain mittariin tyyliin useemman kerran viikossa, niin se on sitten eri juttu.

Joo. Multa lähti kotilääke tuon ainoan tapauksen takia... On täällä tiukkaa..
Hi..!
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Joo. Multa lähti kotilääke tuon ainoan tapauksen takia... On täällä tiukkaa..
No huhhuh on kyllä.. ja itse pidän helvetin tiukkana tätä Tamperetta ja taas klinikalla 2kk tehosteella, vituttaa oikein huolella ja meinasin et meen osastolle lopettaan seinään ton loppu annoksen, mutta jouduin päivän oleen ilman ja oli karmee vuorokausi, en tajunnutkaan kuinka muuttuu halvaantuneeks ilman lääkettä. Ei sitä näköjään tiedosta ennenkun on ilman.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nyt ollaan iteltä laskemassa metadonia pois, alkuperäinen suunitelma oli että syksyllä menisin osastolle. Mutta tiettyjen asioiden takia, päätinkin nopeuttaa tätä merkittävästi. Perjantaina varmaan pudotetaan 10mg kerralla, kaksi viikkoa siitä taas 10mg ja sit osastolle jossa pudotetaan loppu kerralla ja kärsin reflat.

Oon kyllä varautunut siihen, että jos reflat on liian kovat, niin lähden osastolta ja juon unikko-teetä kolme-neljä viikkoa, jonka jälkeen kun on metadoni viekkarit ohi, pudotan unikkoteen pois.

Onko täällä muita jolla on kokemuksia metadonin lopettamisesta? Tekikö kipeää? Millä tavalla lopetus tehtiin teillä? Saitteko opioideja, kuten vaikka buprea viekkareihin? Entä bentsoja missä määrin? Lyricaa?
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tietääkö joku saako turussa muuten buprenorfiinia korvaushoidossa? Entä tampereella?
-Edgar Allan Poe
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Tampereella saa ainakin.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Personaes wrote:Tietääkö joku saako turussa muuten buprenorfiinia korvaushoidossa? Entä tampereella?
Tottakai saa täälläkin.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Pitkään olen jo miettinyt k-hoitoon hakeutumista. Nyt lopullista päätöstä vauhditti kontaktin menetys ja tällä hetkellä olen jonossa (n. 1kk) katkolle lusimaan sitä pakollista kahden viikon lopetusyritystä. Tämän jälkeen A-klinikan lääkäri oli puhelimessa sitä mieltä, ettei hakemusta k-hoitoon voida evätä oikein millään perusteella.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Personaes
OD

Post by Personaes »

Petri6 wrote:Pitkään olen jo miettinyt k-hoitoon hakeutumista. Nyt lopullista päätöstä vauhditti kontaktin menetys ja tällä hetkellä olen jonossa (n. 1kk) katkolle lusimaan sitä pakollista kahden viikon lopetusyritystä. Tämän jälkeen A-klinikan lääkäri oli puhelimessa sitä mieltä, ettei hakemusta k-hoitoon voida evätä oikein millään perusteella.
Kauan oot ollut opiaatti koukussa? Meinasitko mennä buprelle vai metikselle?

Metis on ihan hyvä, mikäli teet fiksusti ja otat pienimmän mahdollisen annoksen millä just ja just pärjäät seuraavaan aamuun. Isommilla annoksilla vittumaiset sivuoireet lisääntyy merkittävästi.

Itellä nyt 55mg, laskettu 60mg:stä. Suosittelisin kuitenkin laskemaan tolet hoitoon mennessä niin että riittäisi joku 30-40mg annos.

Bupre on muuten parempi lääke, mutta ei välttämättä kanna seuraavaan päivään.
-Edgar Allan Poe
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Mitä noita Petrin juttuja lukenut melkosia doseja vetelee viikonloppusin metistä ja ne sivuoireet on haluttuja, tosin tietysti hoito ja sen tarkotus onkin sitten eri.

Itsee harmittaa et oisin jollain lyhyellä vierotuksella varmaan saanut itteni irti opioideista 5vuotta sitten, toisaalta kyllähän vuoden vierotusta koitettiin ja se kusi puolessa välissä, jälkiviisaus on helppoo, mutta kai se sitten vaan silloin oli tilanne semmonen et oli tehtävä niinku teki.
Itsellä onneks kanto ihan hyvin 14mg buprenorfiinia vuorokauden, olis pienempikin varmasti nyt ajateltuna riittänyt tyyliin 10mg tai max 12mg, nyt meen 5mg:ssa ja nyt ei oo ollut niin kovaa tiputushalua enään, mutta kyllä jossain vaiheessa neloseen menee ja tää riittää vallan hyvin kun vaan antaa tarpeeks aikaa tottua annokseen.
Personaes
OD

Post by Personaes »

kirkas wrote:Mitä noita Petrin juttuja lukenut melkosia doseja vetelee viikonloppusin metistä ja ne sivuoireet on haluttuja
Sivuoireet mistä puhun on mm. voimakas hikoilu, painon nousu/pöhöttyminen, kuuma/kylmä hiki silloinkun elimistössä on eniten metistä vuorokaudesta ja kaikenlaiset kivat painajaiset jne. Että en tiedä kuka moisia sivuoireita haluaisi. Mitään euforiaa tai nuokkumista ei isoillakaan annoksilla irtoa, kun pari viikkoa hoidon aloittamisesta, korkeintaan jokunen kuukausi, niin annos on tasoittunut ja olo on vaan normaali.

Elikkä on vain typerää hamuta isoa annosta, jos tulee toimeen pienemmälläkin.
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

No siis säännöllistä käyttöä mulla on sieltä vuoden 2009 alusta, yritin pitää siinä 1krt/2vkoa, välillä meni kerran viikossa ja välillä kerran kolmessa viikossa mutta pisin aika ilman opioideja on tuon aloituksen jälkeen ollut viisi viikkoa marras-joulukuussa 2010. Onnistuin pitämään käytön edes siinä kerran viikossa suurin piirtein jonnekin 2013 asti, jonka jälkeen aloin käyttää useammin ja tulin sitten loppujen lopuksi jossain vaiheessa ihan fyysisesti riippuvaiseksi. Subulla olisin tullut hyvin toimeen jollain 8-16mg/vko (eli koitin käyttää max 2mg päivä intranasaalisti, koska tiesin, että annostusta nostamalla ei subusta enää mitään oloja irtoa), mutta nyt viimeinen reilu puoli vuotta on sitten tullut käytettyä tuota metadonia viikonloppuisin vajaa 200mg, yleensä vuorokauden sisään nautittuna kaikkine höysteineen (Lyrica, pieni annos oksatsepaamia/diatsepaamia, Marzine, Sirdalud ja helvetisti greippimehua). Tuolla sitten ollut sen pe ja la hyvissä ja sunnuntain vielä ihan ok, ma-to onkin sitten mennyt pitkälti peiton alla tv:tä katsellessa ja perjantaita odottaessa. Viikolla ma-to menee sitten yhteensä 4-8mg subua riippuen siitä, millaiset fiilikset ovat ja tarvitseeko johonkin lähteä. Tosin se 2mg/pvä ei oikein riitä enää noina päivinä viemään niitä nihkeitä oloja pois.

Tarkoituksena olisi siis mennä metadonihoitoon sellaisella annoksella, joka ei liikaa päihdyttäisi/vaikuttaisi kognitiivisiin kykyihin negatiivisesti, mutta kuitenkin pitäisi vetohalut poissa. Subulla tosiaan tulisin varmasti toimeen (varsinkin, jos tuon viikonlopun metadonin käytön lopettaisin), mutta se ei vie pois sitä päihtymisen tarvetta, joka johti tuohon metadoninkäyttöön. Ja pelkään, että mikäli en voi käyttää opioideja noiden halujen poistajana palaisin takaisin siihen, joka oli vuosina 2009-2011 eli erittäin runsaaseen alkoholin putkittaiseen käyttöön, jonka ohella sitten menee kaikkea muutakin kuten stimulantteja. Juuri tuolla alkoholi+stimulantti -kombolla olen suurimmat ongelmani hankkinut ja idioottimaisemmat temppuni tehnyt (ml. sairaala- ja putkareissut). Itse arvioisin omankin optimihoitoannokseni olevan jossain tuossa 60mg/pvä metadonia tuntumassa.

Tosin nyt kun on pari viikonloppua joutunut käyttämään pienintä mahdollista metadoniannosta (reilut 20mg/pvä), jolla on jaksanut nähdä ihmisiä ym. niin tolet ovat laskeneet sille tasolle, että esimerkiksi eilen illalla otettu 140mg ja jopa siitä se ensimmäiset kerralla otettu 80mg oksikodonia toimi miellyttävästi. Normaalisti tuo 80mg olisi ollut minulle aloitusannos metadonia.

Nyt siis tämän sekavan selostuksen lopetukseksi se, että ymmärrän toki, että korvaushoidosta ei voi ns. "oloja" hakea eikä se ole tarkoituskaan, vaan tarkoituksena olisi siis lähinnä päästä eroon kaikesta mahdollisesta oheiskäytöstä ja palauttaa addiktio vain osaksi elämää eikä elämää hallitsevaksi asiaksi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Personaes
OD

Post by Personaes »

200mg metadon annoksia? Siis mitä ihmettä, miten sää olet elossa edes tollaisten jälkeen? Aika hullut tolet sulla joo...

Kun tiedän porukkaa jotka viihteilee sellaisilla 10-25mg annoksilla, jossa tuo 25mg on jo kohtalaisen vahva annos.

Missä muodossa saat metiksen? Jos ostat jonkun metadon korvaushoito lääkkeet, niin ootko varma että siinä on sen verran metadonia mitä väittävät?
-Edgar Allan Poe
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Joo, toleranssit kohdillaan. Nyt noin 15mg metistä alla ja jalkasärky ei ole edes lähtenyt. Olen paristakin eri lähteestä metistä ostanut nestemäisenä ja tämä + vertailu esim oksikodoniin todistaa, että annokset ovat sitä mitä väitetään. Ensimmäisillä kerroilla tietenkin ostin esim. puolet tuosta määrästä, mutta vetämällä se toleranssi kasvaa ja täysagonisteilla vain saatavuus ja raha ovat rajoittavia tekijöitä.