Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Kasiko
Apteekki

Re: Korvaushoito

Post by Kasiko »

SadPanda wrote:GOOGLETTAKAA PÄIHDEASIAMIES !!sieltä saa apua
Mulle sano oheiskäytön katkolla päihdelääkäri , että jos nyt käy niin että tulee vielä rike ja hoito aijotaan lopettaa , niin pystyy soittamaan Päihdeasiamiehelle.
Mutta vähän epäilen , että auttaakohan sinne mitään alkaa soittamaan? Mitä se Päihdeasiamies pystyy tekemään sille tilanteelle?
Pystyykö se nopeuttamaan hoitoon palaamista tai jtn.? Onko kellään kokemusta Päihdeasiamiehen kans toimimisesta?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Siis jos sinä koet että et ole saanut oikeudenmukaista kohtelua niin siinä tapauksessa..
Mutta kuulostaa siltä että se lääkäri on antanut sulle selvät sävelet :/ Harmi tosiaan :( Mutta voithan sinä soittaa sille ja sanoa esim että sinulla olisi motivaatiota jatkaa että onko mitään tehtävissä ? ItE soitin sille kun hoito lopetettiin seinään mutta ei se siihenkään olisi voinut vaikuttaa muuten kun että mut olisi laitettu suljetulla ja pudotettu pikasuunitelmAlla Subu alas eli yhtä tyhjän kanssa.mutta enemmän tuo on ystävä ku potilasasiamies
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Aika järjetöntä tämä dosen tiputus , kun puolitettu annos viikon välein.
Aluksi 18mg tippu 8mg nyt 4mg jne... Sitten ei aleta kirjottaan muuta refloihin , kun catapresania.
Ihan jotenkuten auttaa fyysiseen oireiluun. Saisivat kyllä vähän miettiä edes , kun kysyy pientä bentso annosta auttamaan pahimman yli , niin siihenkin vastaus on , että se mahdollistais vain väärinkäytön.
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Tippuki sitte eilen jo kahteen milligrammaan pv annos. Vissiin viikko loppuun tällä annoksella ja sitte loppuu kokonaan.
Sanon kaikille teille , jotka ootte hoidossa niin älkää riskeeratko kuosien takia. Ei todellakaan ole sen arvoista.
Toivottavasti saan katkastua tämän ite kokonaan tai sitten pääsen takas korvaushoitoon joskus tulevaisuudessa.
Kaduttaa todella paljon , että piti mennä kaman himojen takia hoito pilaamaan. :(
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Kasiko wrote:Tippuki sitte eilen jo kahteen milligrammaan pv annos. Vissiin viikko loppuun tällä annoksella ja sitte loppuu kokonaan.
Sanon kaikille teille , jotka ootte hoidossa niin älkää riskeeratko kuosien takia. Ei todellakaan ole sen arvoista.
Toivottavasti saan katkastua tämän ite kokonaan tai sitten pääsen takas korvaushoitoon joskus tulevaisuudessa.
Kaduttaa todella paljon , että piti mennä kaman himojen takia hoito pilaamaan. :(
Joo tiedän tunteen ku toissajouluksi lensin kuun alussa pihale hoidosta! Lopetettiin seinään. Sillon oli kuuaa kamaa3,4ctmp ni en muista oikee muuta ku et sitä tuli vedettyä vitutukseen=// ! sit tuli verenmykytyksiä yms övereitä. Tsemppiä kasiko ja pidä itsestäsi huolta! Nyt vaan hommaamaan panacoodei esim huomasin et 3x panacod päivssä pitää pahimmat viekkarit kurissa. Henkisiin refloihin se ei auta mut jos ostat esim rivoja katukaupasta ni tuolla yhistelmällä selviit ilman kauheaa rahan tuhlausta! Oletko miettinyt metadonia?
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Panda^
Oon miettiny metadonia kans vaihtoehtona , kun oon lukenu , että se auttais paremmin pitämään stimulantti himotkin poissa.
Olit sinäkin tainnu jotaki siitä kirjotella täällä , ja olikohan sinivalossa kans siitä keskustelua.
Amfetamiini se oli mullaki mikä pilas hoidon. Pari vuotta ilman rikkeitä ja sitte muutamat vklp kokeilut , ja tuntu että sen pysty pitään viihteenä vaan.
Puolivuotta sitä tuli sillon tällön otettua , mutta tietäähän sen miten siinä käy lopulta... Karkas käsistä sitte se homma.
Oon myös miettiny ja lukenu amfetamiinin korvaushoidosta , ilmeisesti dexedrine lääke hoito siis.
Suomessa harvinaista vielä , mutta on kuulemani perusteella hiljalleen tieto levinny siitä , niin yleistymässä.
Itekki vasta tänä vuonna kuulin koko hommasta. Mutta metadonin uskosin ainakin olevan varteenotettava idea.

Sitten noista refla lääkkeistä niin bentsoja ois hyvä saada tosiaan. Nyt onneksi sain neurotineja ja muutamat lyricat.
Tuo catapresan onneksi toimii kyllä paremmin fyysiseen reflaan mitä alussa ajattelin. Törkeää että lääkäri sano mulle , että ei voida kirjottaa kouristuksiinkaan/tajuttomuus kohtauksiinkaan mitään bentsoja tai muuta , että pitää eka tulla se kohtaus. Kiva ootella ku alkaa sätkiminen.
Vaikka niitä kohtauksia tullu aina , kun ei oo jotakin niitä rauhottaan. Eivät usko , että bupre alentaa kouristuskynnystä.
Ite oon tienny vuosia sen , kun on vähintään reilu 100 kohtausta takana vuosien varrelta.

Sairasta miten narkkarin ajatellaan käyttävän esim. jonkun puolikkaan rivan päivässä päihteenä. Nyt jos esim. jalka menis poikki niin mahtais saaha siihenkään kipuun buranaa kummempaa.
Se varsinkin on hullua , että jos olet kuivilla vuosia niin ei tipu lääkkeitä mitä tarvis , jos on huume juttujen takia ollu hoidossa joskus , ja se näkyy papereissa.
Ei tietenkään aina , mutta kaikenlaista oon kuullu.

Meni vähä offariksi , kun avautu joku lukko päässä. Sori :left:
No huomenna päihdetyöntekijälle , jospa siitä vähä selkenis asiat.
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

Ihme toimintaa jos on ollu jokusen vuoden korvaushoidossa ja pari rikettä tulee, niin potkut perseelle, tai ajetaan se subu nopeasti alas. Täälläpäin vähän vanhemmat nipat +40v saa touhuta, lyrican ja pilven kanssa vapaasti. Jännä että alkoholi on se pahin, poreen ohella. Tosiaan on rautaa lonkassa yms. niin se varmasti ajaa hoitsut laittamaan tietyt ihmiset eri asemaan. Ja riippuu mikä on tausta, onko joku subun nuuskija, vai täysagonisti tausta pitkän kaavan mukaan. Ootte saanu ihan... no mitättömistä tavallaan kovaa satikutia. Joku roti! potilaspäihdeasiamies, suosittelen. ite nyt 8vrk ilman subua. Lyricalla tapan refloja. rivat, tennarit, insomin, ja ah niin rakas nasaalinen sirdalud päästää mut aika helposti pälkähästä. Subu ei himota, onneksi. good luck dudes and girlz :)
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Bentseeni wrote:Ihme toimintaa jos on ollu jokusen vuoden korvaushoidossa ja pari rikettä tulee, niin potkut perseelle, tai ajetaan se subu nopeasti alas. Täälläpäin vähän vanhemmat nipat +40v saa touhuta, lyrican ja pilven kanssa vapaasti. Jännä että alkoholi on se pahin, poreen ohella. Tosiaan on rautaa lonkassa yms. niin se varmasti ajaa hoitsut laittamaan tietyt ihmiset eri asemaan. Ja riippuu mikä on tausta, onko joku subun nuuskija, vai täysagonisti tausta pitkän kaavan mukaan. Ootte saanu ihan... no mitättömistä tavallaan kovaa satikutia. Joku roti! potilaspäihdeasiamies, suosittelen. ite nyt 8vrk ilman subua. Lyricalla tapan refloja. rivat, tennarit, insomin, ja ah niin rakas nasaalinen sirdalud päästää mut aika helposti pälkähästä. Subu ei himota, onneksi. good luck dudes and girlz :)
Luulen että tässä vaikuttaa sekin että onko kuntouttavassa vai ylläpitohoidossa.
Ja tosiaan eniten vaikuttaa esim. kotilääkkeeiden takaisinsaantiin , että missä päin sattuu asumaan.
Täällä ei ylläpito hoitoa oo enää muutamaan vuoteen ollu ollenkaan.
Itelläki on täysagonisti taustaa oksikodoni,fenta,morfiini,metadoni mutta tietty myös kaikki muutkin opiaatit , mutta yleensä subu ollu se viiminen vaihtoehto , kun tramalitkin paremmin kolisee isolla annoksella mitä bupre. Terveenäkin niillä pysyy ihan kohtuullisilla about 500-600 annoksilla ellei oo täyagonisti viikko takana.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Äääh.. mä kävin just kahden viikon katkaisuhoidon. Ärsyttää kun lääkäri on sitä mieltä että mun on parempi olla ilman kuin päästä korvaushoitoon. Mulla pitäis olla siis bupreriippuvuus ja näkyä se seulassa että pääsis arvioon. Mutta sitten jos bupre näkyy niin tulee ongelmia lastensuojelun kanssa ja lapsi voidaan ottaa pois.

Ne ei ymmärrä millasta ahdistunutta paskaa mun elämä on ilman opiaatteja. Mä haluaisin vaan kh:hon että voisin elää tavallisesti. Mulla on melkein viiden kuukauden kokemus korvauksesta, koska mulle annettiin sitä hoitoa 4,5kk tiputtamalla bupre alas hitaasti. Mulla ei ollut mitään oheiskäyttöä ja kaikki meni tosi hyvin.

Täällä on pakko käydä kahden viikon katkaisuhoito ennen kuin on mahdollista että lääkäri edes arvioi korvaushoidon mahdollisuutta. Tunnen oloni petetyksi; kävin jakson suosiolla, mutta sitten mua ei oteta edes arviointiin.

Ja tässä sen taas näkee: kolme päivää katkon loppumisen jälkeen sorruin taas bupreen. Multa viedään mahdollisuus jatkaa koulua, elää normaalisti ym kun en pääse korvaushoitoon. En jaksa jatkuvaa ahdistusta. Haluan vaan bupren tuoman tavallisen olon ja elämän ja virkeyden. Mutta en jaksa säätää ja maksaa 80e kasipallosta jatkuvasti.

AUTTAKAA mitä helvettiä teen. Oon ollut kolmesti jo vieroituksessa ja aina vaan retkahdan mutta korvaushoitoon ei oteta. :( Oon jo ihan epätoivoinen..
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

^Ihmeellistä touhua kyllä, jos olet tosiaan jo kertaalleen ollut onnistuneesti korvaushoidossa etkä sitten pääsekään takaisin. Mitä tämä lääkäri tarkalleen ottaen sanoi, millä perusteella hän kokee sinulle olevan parempi olla ilman mitään lääkettä? Oletan, että kyseessä on nyt eri lääkäri kuin se, joka aiemmin sinut KH:on järjesti(?) Pystyisitkö tätä aiempaa lääkäriä jollakin tavalla konsultoimaan tässä asiassa? Onko tuo lastensuojelunäkökulma nyt se isoin este hoitoon pääsylle, että et uskalla antaa buprepositiivista virtsanäytettä lastensuojelutoimien pelossa? Itselläni ei tosiaan (ainakaan vielä) ole kokemusta sen enempää katkaisu- kuin korvaushoidostakaan, eikö tuohon katkaisuun pääsy sitten vaatinut positiivisen virtsanäytteen antamista? Mitenkäs tuo Pandan mainitsema päihdeasiamies, josko ottaisit häneen yhteyttä ja kyselisit neuvoa?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Joo-o-. Sinuna vaihtaisin lääkäriä koska kuulostaa melkosen epäammattimaiselta jos sanoo noin.
Joo päihdeasiamies on ystävä<3 se kyl voi vaikuttaa asioihin ja siis yllähän mitä oon lukenu renttuni sinun postailuja ni aika paljo vissii menee opiaatteja? Kyllä mä näkisin ku miettii ni korvaushoito vois olla sulle tosi hyvä ratkaisu aluksi. Kannattaahan sitä edes kokeilla! MÄ ainaki suosittelen kokeilemaan. Siinä saa elämänn järjestykseen ja sit se työ onki vaa pitää se järjestyksessä :D mutta ihan varmasti sillä saa arjen asiat luistamaan ja tukea joka päivä jos haluaa jutella. Sitten on vielä se että se huolettomuus kun tulee se tilanne ettei sulla tarvitse hommata mitään opiaatteja katukaupasta ni sitte huomaa miten paljon se helpotta elämää. Siis yks iso stressi asia pois mielestä. ! :) PÄIHDEASIA MIEHEEN YHTEYTÄ VAAN! tai lääkärin vaihtoon! :P
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

renttuni wrote:Äääh.. mä kävin just kahden viikon katkaisuhoidon. Ärsyttää kun lääkäri on sitä mieltä että mun on parempi olla ilman kuin päästä korvaushoitoon. Mulla pitäis olla siis bupreriippuvuus ja näkyä se seulassa että pääsis arvioon. Mutta sitten jos bupre näkyy niin tulee ongelmia lastensuojelun kanssa ja lapsi voidaan ottaa pois.

Ne ei ymmärrä millasta ahdistunutta paskaa mun elämä on ilman opiaatteja. Mä haluaisin vaan kh:hon että voisin elää tavallisesti. Mulla on melkein viiden kuukauden kokemus korvauksesta, koska mulle annettiin sitä hoitoa 4,5kk tiputtamalla bupre alas hitaasti. Mulla ei ollut mitään oheiskäyttöä ja kaikki meni tosi hyvin.

Täällä on pakko käydä kahden viikon katkaisuhoito ennen kuin on mahdollista että lääkäri edes arvioi korvaushoidon mahdollisuutta. Tunnen oloni petetyksi; kävin jakson suosiolla, mutta sitten mua ei oteta edes arviointiin.

Ja tässä sen taas näkee: kolme päivää katkon loppumisen jälkeen sorruin taas bupreen. Multa viedään mahdollisuus jatkaa koulua, elää normaalisti ym kun en pääse korvaushoitoon. En jaksa jatkuvaa ahdistusta. Haluan vaan bupren tuoman tavallisen olon ja elämän ja virkeyden. Mutta en jaksa säätää ja maksaa 80e kasipallosta jatkuvasti.

AUTTAKAA mitä helvettiä teen. Oon ollut kolmesti jo vieroituksessa ja aina vaan retkahdan mutta korvaushoitoon ei oteta. :( Oon jo ihan epätoivoinen..
Käytät vaan opiaatteja niinkuin ennenkin (ei oo pakko olla bupre) , ja käyt seuloissa.
Ne vaatii ne seulat tietyltä ajalta joka paikassa , en muista kuinka pitkä se jakso on.

Mulla näky sillon amfeki välillä ja bentsot joka kerta (tosin oli reseptillä xanorit).
Psykiatri siitä huomautti tosin aina väliin. :D
Uskoivat pitkän jankkauksen jälkeen , että välillä pakko käyttää mitä sattuu käsiinsä saamaan.
Nykyisin tiukennettu korvaushoidon ohjetta/sääntöjä.

Sori sulla oliki tuo lapsi homma vielä siinä.
Itse soittaisin päihdeasiamiehelle sun tilanteessa.

Edit: Kyllä sun kuuluis päästä korvaushoitoon , kun täyttyy kaikki kriteeeritkin.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mulla näky kans sillo enimäisellä kerralkku ku yritin päästä kh.seen ni amfe, metamfe, thc, ja se tais olla kasto kymppi olikohan morfiini? no kuitenki oxynromeja olin vetänyt niin olikoha muuta. NO KUITENKIN monta ainetta näky useasti ja ne sano ettei sais näkyä... SIis tuntu siltä että ne testas tai koitti saada seulan perusteella varmistaa sitä miten valmis on sitoutumaan korvashoitoon ja saada vähä pohjaa tulevalle. kuitenki vaikka ne sano että se vaikuttaa hirveästi korvaushoitoon pääsyä ni viis veisasin ja pääsimpähän silti korvaushoitoon. MYÖHÄSTYIN JOPA EKALTA OULun haastattelusta :D Ja lapussa luki että ei sais sieötä myöhstyä mut myöhäistyin päivällä. soitin kylä sinne 2h sen jälkeen ku olis pitäny olla sse keskustelu ja sanoin rehellisesti miksi myöhästyin ja pääsimpähän sinne uueastaan ne katto ajan seuraavalle viikolle.. Mutta tuossa tilanteessa hoitaja sanoi puhelimessa että sieltä ei ehdottomasti saa myöhästyä tai jäädä pois ett'ä sitten aletaan siirtämään tätä jo syksylle ja huonolla tuurilla menee ensvuojen alkuun asti. Tuossa vaiheesasa kelasin että noni nyt vois olla selvinpäin sinne enskeskiviikkoon mut ei siitä oikeen mitn tullu mutta menin sinne kuitenkin sinne enkä ollut 1vrk myöhässä :D sit alotettiin hoito ja 1 tai 2vko olin siellä ja annos 16mg. noh sit meni se niiku olisko menny joku 3kk kunnes retkahdin ja en jäänu kiinni..

Käyn tässä välissä höyryttelemässä ku tuntuu että nuokahtelee tähän paikkaan kokoajan :) ja vähä silmätki kattoo ristiin :D mutta jatkan kohta nyt sinne höyryille->.>.>¨¨
obbooo k
Jatketetaa vaikka on ihan ihmeelinen olo,..Silmät katsovat ristiin ja todeööa tolellla sekasi :D (Johtuiskohan tuo ku retkahvdin. siis pp´gg jatkan ku olen vähä skarpimmassa kunnossa ku ei tuu mitn nyt tässä ;;;;;;D
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

^^Pakkokysyy, mihin retkahdit Panda?
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Editoitu
Last edited by Musta8 on Thu 28 Jul 2016, 20:19, edited 1 time in total.
Hi..!
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo bupre näkyi seulassa, ja lapsi vietiin multa eilen. Onneks mummolaan sentään ja kolmeksi kuukaudeksi alustavasti. Vittu ei jaksa tätä. A-klinikalla vaan sanotaan että no koita olla ilman tai mee uudelleen katkolle. Mitä hittoa se kahden viikon katko mitään auttaa. Tuntuu ihan toivottomalta taas kaikki.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

NatiHero wrote:^^Pakkokysyy, mihin retkahdit Panda?
Nooo Lyricoita nappasin 600mg ennen lääkettä. Ja oli kyl helvetti oli kaunis olo. :D siis helvetti sitä euforiaa... MUtta joo. Liian helpolla saa metadonista superhuumeen ku 600mg lyricaa 2-3h ennen lääkettä. Mut kokeilemisen arvoista oli kuitenki ;)
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

renttuni wrote:Joo bupre näkyi seulassa, ja lapsi vietiin multa eilen. Onneks mummolaan sentään ja kolmeksi kuukaudeksi alustavasti. Vittu ei jaksa tätä. A-klinikalla vaan sanotaan että no koita olla ilman tai mee uudelleen katkolle. Mitä hittoa se kahden viikon katko mitään auttaa. Tuntuu ihan toivottomalta taas kaikki.
Voi ei, otan osa :cry: Tiedän omasta kokemuksesta miten tuskallista ja hirveää tuo lapsen repiminen kotoa omalta perheeltään on. Ilmeisesti kyse ns avohuollon sijoituksesta, jossa saat tavata lasta milloin haluat ja soskut tekee kotikäyntejä tiuhaan ja tsekkaa sun tilannetta?
Kyllä miunkin mielestä sulle korvaushoito olisi hyvä ratkaisu, pidä kiinni ajatuksesta äläkä anna periksi! Paljon voimia sulle!!
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Isavela wrote:
renttuni wrote:Joo bupre näkyi seulassa, ja lapsi vietiin multa eilen. Onneks mummolaan sentään ja kolmeksi kuukaudeksi alustavasti. Vittu ei jaksa tätä. A-klinikalla vaan sanotaan että no koita olla ilman tai mee uudelleen katkolle. Mitä hittoa se kahden viikon katko mitään auttaa. Tuntuu ihan toivottomalta taas kaikki.
Voi ei, otan osa :cry: Tiedän omasta kokemuksesta miten tuskallista ja hirveää tuo lapsen repiminen kotoa omalta perheeltään on. Ilmeisesti kyse ns avohuollon sijoituksesta, jossa saat tavata lasta milloin haluat ja soskut tekee kotikäyntejä tiuhaan ja tsekkaa sun tilannetta?
Kyllä miunkin mielestä sulle korvaushoito olisi hyvä ratkaisu, pidä kiinni ajatuksesta äläkä anna periksi! Paljon voimia sulle!!
Joo, kyse tosiaan siitä avohuollon sijoituksesta ja lapsi on onneksi mummulassa, eli mun äidillä. Se hieman lohduttaa, ettei lapsi joutunut mihinkään vieraaseen paikkaan. En ymmärrä tätä miksi en pääse korvaushoitoon. Olen kuitenkin entisellä paikkakunnalla siinä ollut onnistuneesti. Ei ollut oikeasti mitään oheiskäyttöä.
Olen ollut kolmesti vieroituksessa, ja tämä oli toinen kerta kun lapsi sijoitettiin mun äidille. Edellisestä kerrasta kaksi vuotta ja silloinkin kolmen kuukauden sijoitus kuten nytkin. Subua olen nyt käyttänyt päivittäin kun en jaksa muuten. Kaiken muun lisäksi tuli ero aviopuolison kanssa joka on aivan hirveää koska kummatkin rakastetaan toisiamme yhä mutta hän ei voi elää mun kanssa kun ei luota. Uusi asuntokin pitäisi löytää tämän kuun aikana. Kyllä mä hakeudun jonnekin laitoshoitoon vaikka kunhan saan tän asuntoasian järjestettyä. Haluan tietysti lapsen takaisin ja oikeasti päästä opiaattikoukusta pois. Tai kyllähän mä pääsenkin fyysisesti, mutta henkisesti tuntuu etten voi elää ja mähän retkahdan aina ja kaikki menee pieleen sen takia. Musta tuntuu edelleen että korvaushoito vois pelastaa mun elämän, ja samalla myös mun lapsen elämän.
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

renttuni wrote:
Isavela wrote:
Joo, kyse tosiaan siitä avohuollon sijoituksesta ja lapsi on onneksi mummulassa, eli mun äidillä. Se hieman lohduttaa, ettei lapsi joutunut mihinkään vieraaseen paikkaan. En ymmärrä tätä miksi en pääse korvaushoitoon. Olen kuitenkin entisellä paikkakunnalla siinä ollut onnistuneesti. Ei ollut oikeasti mitään oheiskäyttöä.
Olen ollut kolmesti vieroituksessa, ja tämä oli toinen kerta kun lapsi sijoitettiin mun äidille. Edellisestä kerrasta kaksi vuotta ja silloinkin kolmen kuukauden sijoitus kuten nytkin. Subua olen nyt käyttänyt päivittäin kun en jaksa muuten. Kaiken muun lisäksi tuli ero aviopuolison kanssa joka on aivan hirveää koska kummatkin rakastetaan toisiamme yhä mutta hän ei voi elää mun kanssa kun ei luota. Uusi asuntokin pitäisi löytää tämän kuun aikana. Kyllä mä hakeudun jonnekin laitoshoitoon vaikka kunhan saan tän asuntoasian järjestettyä. Haluan tietysti lapsen takaisin ja oikeasti päästä opiaattikoukusta pois. Tai kyllähän mä pääsenkin fyysisesti, mutta henkisesti tuntuu etten voi elää ja mähän retkahdan aina ja kaikki menee pieleen sen takia. Musta tuntuu edelleen että korvaushoito vois pelastaa mun elämän, ja samalla myös mun lapsen elämän.
Onneksi tosiaan on perheen sisällä, helpottaa paljon asioita ja on lapselle varmaan tuttu ja turvallinen paikka. Kyl mie näkisin, että k-hoito olis sulle tässä vaiheessa se oikea vaihtoehto. Sanot nuo samat perusteluksi, mitä kirjoititkin, ettet jaksa enää taistella päihdeongelman kanssa kaiken muun lisäksi, ettei sulla ole voimavaroja siihen. Painosta kovasti joka tahoa, vaikka se voi olla uuvuttavaa.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hieman editoin ettei tule tuplapostaus...
HAhaha ihana päivä ollu :D Mullapiti tänää alottaa se täysraittius mutta ku se meni nyt vielä aluksi vähä huonommin. Mähä olen tässä käynyt katkola jossa poltin kukkaa joka päivä. Ja söin bentsoja. (olen siis opiaattikovaushoidossa jos joku ei vielä tietä ja annos on 70mg metadonia jota nostetaan pian 80g) Sitten määrättiin 2x 400mg gabaa päiväks ja illlaks siis 400mg ja tuon olisi takoitus sitä kantavuutta tai yleensäkki et aineen hio katoais hyvin ku mun metadoni arvot oli 0.14mg. Ja jostai hoitaja luki että alle 0.15 tuottaa vielä vierotusoireita ja eineenhimoa suuresti. Ni sit toi gaba määättiin et se niinku tavallaa auttas. Mut noheipä se auta gabat pitäis syödä joskus aauyöstä että aamulal tuntus ja eipä toi 400mg oikee vie refloja pois mitkä selvästi tunnen aamuisin.

Nonni otin sitte tänää aamulla pg xanori liuosta missä on taatusti 1ml kohden 1mg alprazolaamia. Otin sitä aamulla 6 aikaan ehkä 0.5mg sitten ku kello löi 8:10 niin otin 4mg + Metadoni annoksen 70mg. nii olihan se aika kiva kombo. Bentsoa ehdottomasti vaatii enemmän päästäksee sisiihen tilaan mitä joku kutsu ulkom. foorumilla nimeltä heroineV2... Noh sit heitiin turpaan 9:00 900mg gabapentiiniä ja sit tossa 12:00 otin vielä 2x 400mg.
TIPAHDIN :D Heräsin siihen äsken eli 13:15 ku mun kissa (UOLEVI) oksensi karvapalloa vessaassa. En tiedä varmaa tunnin nukuin ainaki ja silä välillä oli gabat alkanu nousee KOKEILKAAPA JOSKUS OTTAA PREGABALINIA TAI GABAPENTIINIä ja sit alatte päikkäreille..-> ON MUUTEN LETKEÄ OLO KUN TAJUAA ETTÄ WAUU :D Lämmin, Kiva, juttu. Mutta joo selvisin seuloista ja gabahan mulla saa näkyä ja bentsot on ollu seulaassa positiiviset jo kohta 3vko ajan. Jotenka nyt on pakko huomenna viimeeksi lopettaa tää "laskuvarjojen" veteley. Kuitenki vedin eilen sitä amfe/meta mixiä.. Niin päätin että ihan itteni ja koko hoidon takia huomen illalla ei saa enää ottaa muuta kun nuo lääkärin määräämät. ...

Hoitaja sano etä nyt oikeasti poika on pakko alkaa ryhdistäytymään ettei siinä mene aikaakaan kun tulee toinen virhe. ja kolmas. ja sitten heidän tätyy jo miettiä vaihtoehtoja.

MÄ OIKEASTI AIJON HUOMENNA LOPETTAA KAIKEN. Huomasi taas ku hetkeksi luovutti tai hyväksyi sen etä saa ottaa vähä niin kaikki alkaa maistua jarajusti

Noi metsku pitosuudet varmasti jää vaivaamaan mua isosti ja kun ei tää gaba nyt sillee auta siihen ne pitäs ottaa ehkä 800mg ennen aamua 2h aiemmin ja en usko että noi opiaatti refla mitä oikeasti koen. ( tiesin etten kuvittele niitä ku ne arvot oli ni huonot)!!!!

MITEN MUILLA METADON KORVAUSHOITOPOTILAILLA? HOXHOXHOX! Paljonko tiellä on ollu yleensä metadoni pitoisuudet?

TSEMPPIÄ KAIKILLE KH:laisille taas JA JOS RETKAHDATTE NIIN MAHDOLLISIMMAN PIAN JOHKI KATKOLLE TAI JOS ITE PYSTYY NII HYVIN varovasti lopettaa. Ei oo helpoa mutta toi munki katko oli aika hassu.. Mut mä tarvitsen tommoset laskuvarjot A-pvp yms amfemeta kuurin jälkeen. Elikkä näiin meillä täällä...

POstaan huomenna lisää fiiliksiä kun sis huomenna illalla alkaa SUPERLAKKO. ja aijon todellaki tehdä kaikkeni että saan tän onnistuu. Ja kun sitä annosta ivelä nostetaan 80mg ni kaippa tää tästä. VAHVA TUNNE ON!
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Selailin sinivaloa, ja sattui silmään jonkun arizonalaisen tyypin tapaus. Keskusteli britin kanssa hoitoon pääsystä.

Näin se käy Arizonassa: "No waiting list in Arizona. Just come in on one of the two days each week they accept new patients, fill out some paperwork, pay your money, see the doctor, then take your first dose. It was pleasantly hassle free."
Cogito, ergo sum
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hello!
Terkut Lapin päihdeklinikalta :) l.... Täällä nyt tulee se kuukauden jakso ja eilen kävin lääkärillä (OLI MUUTE HELKUTI PÄTEVÄN OLONEN LEKURI) semmonen kiva venäläisnainen joka on metadonin puolesta puhuja :P Tänään nousee metku 70->80mg kun selvästi annos kuulemma liian alhainen ku metadon pitoisuudet olivat 0.14. Ja kattoo nyt mä kyllä annan hänen lääkitä mua iha oman mielensä mukaan. Sanoin etten halua mitn jättiannosta sivuoireiden takia niin hän sanoi että se on ihan väärä luulo se että metadonin sivuoireet kasvaisivat tai tulisivat esille annoksen mukaan!

Edit: Juu ja juteltiin lääkärin kans ni ei sitä nosteta edes tästä ylöspäin =) Tai kuukausi aikaa seurata. Toivon todella että aamuisin olevat viekkarit häipyis. Huomenna sen näkee,
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Moi!

Mä kävin nyt toisen kerran kahden viikon katkon. Edellisen jälkeen kun retkahdin heinäkuun lopussa, lapsi sijoitettiin mummolaan.

Nyt pääsen hoidon arviointiin. Pari lääkäriä on jo sitä mieltä että korvaushoitoon vaan! Sitten pääsen jonoon joka ei kuulemma ole tällä hetkellä pitkä. Lapsenkin saan varmaan kuulemma kotiin sitten kun pääsen jonoon. Täällä käytetään kh-lääkkeenä lähes poikkeuksetta metadonia.

Mulla on viikon päästä eka arviointikäynti klinikalla. Täällä siis tää kuvio on pakollinen, että on pakko käydä suljetussa laitoksessa se vähintään kaks viikkoa että pääsee edes arviointiin.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

renttuni wrote:Moi!

Mä kävin nyt toisen kerran kahden viikon katkon. Edellisen jälkeen kun retkahdin heinäkuun lopussa, lapsi sijoitettiin mummolaan.

Nyt pääsen hoidon arviointiin. Pari lääkäriä on jo sitä mieltä että korvaushoitoon vaan! Sitten pääsen jonoon joka ei kuulemma ole tällä hetkellä pitkä. Lapsenkin saan varmaan kuulemma kotiin sitten kun pääsen jonoon. Täällä käytetään kh-lääkkeenä lähes poikkeuksetta metadonia.

Mulla on viikon päästä eka arviointikäynti klinikalla. Täällä siis tää kuvio on pakollinen, että on pakko käydä suljetussa laitoksessa se vähintään kaks viikkoa että pääsee edes arviointiin.
AIVAN MAHTAVAA HEI! ONNEA SULLE ! <3 Tuo tekee sinulle aivan varmasti HYVÄÄ. Ja mitä olen lukenut nii sinulla on ollu aika paljo vahvempien opiaattien käyttöä? Kyllä mä sanon että METADONI on todella hyvä lääke. Nytkun annos alkaa olla kohillansa (80mg nostetaan ens tiistaina vielä 90mg) niin metadoni ainakin mulla nostattaa motivaatiota TEHDÄ asioita.!

Itellä nyt tääläl päihdekuntoutuksessa tekee liikuntaohjaaja ihan semmosen kuntoilusuunitelman siis treeni suunitelman. Käytiin laitteita toissapäivänä läpi ja kädet tuli kipeeks. Niin mä tajusin että mulla on jäänyt aiemmilla kh yrityksillä juurikin ELÄMÄTTÄ. mä olen käynyt lääkkeellä ja mennyt kämpille sohvalle makaamaan. Nyt en aijo tehdä sitä. koska se juurikin ajoi minut enenn tätä retkahteluun..! Usko on kova ja yritän kaikkeni että tällä kertaa onnistun! EN ENÄÄ HALUA NARKATA. EN VITUSSA <3
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

SadPanda: Kiitos! :) Joo mulla on ollut aiemmin elämässä esim fentanyyliriippuvuus. Tuo metadoni on mun kohdalla varmaan siksikin hyvä, ettei pysty oikein subua käyttämään. Jos mulla olis xone ja kun saan kotilääkkeet niin ois suuri vaara että alkaisin annostelemaan omaan tahtiini ja vielä piikittämään.

Hyvä kun on tekemistä! Jos on vaan kämpällä toimettomana niin helposti retkahtaa. Mäkin oon ajatellu että alan kohottaan kunnolla kuntoa. Ihan rapakuntoinen en oo. Pohjakunto on ihan ok, koska pyöräilen päivittäin pitkin pitäjää säätämässä. :roll: Ylipainoakaan ei tällä hetkellä oo. Oon laihtunut ihan hulluna parin viime kuukauden aikana.

Meille tuli aviopuolison kanssa ero heinäkuun lopussa sen jälkeen kun olin ollut pidätettynä, ja mun lapsi sijoitettiin. Se osittain senkin takia kun sotkeennuin noihin rikosjuttuihin, mutta pääasiassa huumeiden käytön takia. Mun puoliso ei ole ikinä käyttänyt mitään, mutta hän ei ole virallisesti lapsen huoltaja. Eikä siis vanhempi. Elokuun lopulla muutin pois ja avioeron harkinta-aika alkoi nyt. Eli tosi äkkiä kaikki mennyt perseelleen. Onneksi ne nyt tuolla klinikalla edes ottavat tosissaan ja näkevät että se korvaushoito saattaa pelastaa.

Mulla on tarkoitus vielä palata työelämään tai opiskelemaan. Että korvaushoidon turvin mustakin saadaan varmaan vielä kunnon veronmaksaja joka on jotenkin hyödyksi yhteiskunnalle. :mrgreen:
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

SadPanda wrote:Hello!
Terkut Lapin päihdeklinikalta :) l.... Täällä nyt tulee se kuukauden jakso ja eilen kävin lääkärillä (OLI MUUTE HELKUTI PÄTEVÄN OLONEN LEKURI) semmonen kiva venäläisnainen joka on metadonin puolesta puhuja :P Tänään nousee metku 70->80mg kun selvästi annos kuulemma liian alhainen ku metadon pitoisuudet olivat 0.14. Ja kattoo nyt mä kyllä annan hänen lääkitä mua iha oman mielensä mukaan. Sanoin etten halua mitn jättiannosta sivuoireiden takia niin hän sanoi että se on ihan väärä luulo se että metadonin sivuoireet kasvaisivat tai tulisivat esille annoksen mukaan!

Edit: Juu ja juteltiin lääkärin kans ni ei sitä nosteta edes tästä ylöspäin =) Tai kuukausi aikaa seurata. Toivon todella että aamuisin olevat viekkarit häipyis. Huomenna sen näkee,
Itekki ollu useamman kerran tuolla lapin päihdeklinikalla. On tosiaan hyvä se lääkäri ja muutenki mukava paikka.
Ite ollu jo pari kuukautta ilman opiaatteja jos ei viime vklp hydromorfoni kuoseja lasketa. Viekkaritki menny pahimmat jo ohi.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Voi JUMALAUTA että vituttaa nyt ensimäisen kerran täällä klinikalla. LÄÄKÄRI TYYLIIN LUPAS, ja sano että ei ole ongelma nostaa sitä annosta sinne 90mg tuosta 80mg:mmasta niin voi jumalauta nyt se sitten ei nostanukkaan. vittu olis ollu hiljaa ja ei olis sanonu yhtään mitään. TOTTA VITUSSA MÄ ODOTIN SITÄ VIIKON. Kyllä perkele jos mä alan illalal 17:00 odottamaan että kello menis nopeesti et pääsis nukkuu ja tyylin alan 21:00 nukkuu et olis aamu että saa lääkkeen niin vittu kiva tilanne tämmönen. Mun ainaki koko vitun päivä on ollu yhtä paskaa ja turhaa hermot kireällä. Myönnän että tämä asia ei ole niin vakava.- Mutta jos lääkäri sanoo että mä kuvittelen näitä asioita ainoastaan niin kyllä mä vittu hermostun. Olis pitänyt suunsa kiinnni koko nostosta niin en olis tajunnu edes miettiä sitä.- sitten se sanoo että mietin liikaa lääkettä :D voi vittu nostais sitte niin ylös ettei tarttis miettiä. perkele. Onse vaikeaa. Sitten ilmeisesti se että olen käynyt salilla yms osallistunu toimintaan niin se on jotenki vittu kertonu siitä että pärjään. huoh :D Taitaa olla vähän huono päivä ollu sillä lääkärilläkin mutta mä tasan osallistu yhtää enää mihinkään ku kerta kaiki käänetään nurinpäin. Juuri tällaista mä vihaan. HÄnhen pitäisi olla ammatttilainen mutta sitten perustelee kaiken sillä että on ollut 15v metadonin kans tekemisissä niin pitäis tietää ettei anna mitn toiveita tuollalailla jostaki nostosta. ja sitten väittää vielä valehtelijaksi? perkele! EKA VAIKEE PÄIVä. ja mä käytttäydyn ku pikkulapsi. :doh:

Edit: Mikshän piti tänää hätäillä ton asian kanssa :D Nosto tehdään huomenna 10mg eli 90mg :) Ihan hyvä ku ei ole pienestä ollut kiinni että onko aamuisin terve elikkä tuo varmassti korjaa nyt nämä viimesetki "reflat" :up:

2.Edition: Hehe! Aika uskomatonta että toi 10mg nosto teki sen että aamulal ei tartte yhtään olla kitkunen! Siis 8:-9:00 kaan ei tunnu pahalta. Siis todella hyvä homma että nostettiin! Eikä ole aamulla sitä outoa JANON tunnettakaan!
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Mihin nesteeseen tuo metadon sekotetaan korvaushoidossa?
Muistan jotain keltaisen/oranssin väristä litkua nähneeni , oiskohan mehua yms.?
Tämä ei nyt hirveän tärkeä info ole , sattui vain mieleen.
Itselläkin olisi kohta mahdollisuus KH jonoon , mutta tosiaan metadon lääkkeenä , jos toinen KH kerta.
Itse en usko zombi tarinoita metadon hoidosta , jos annos on oikea. :up:
Velho
LD50

Post by Velho »

Kasiko wrote:Mihin nesteeseen tuo metadon sekotetaan korvaushoidossa?
Muistan jotain keltaisen/oranssin väristä litkua nähneeni , oiskohan mehua yms.?
Tämä ei nyt hirveän tärkeä info ole , sattui vain mieleen.
Itselläkin olisi kohta mahdollisuus KH jonoon , mutta tosiaan metadon lääkkeenä , jos toinen KH kerta.
Itse en usko zombi tarinoita metadon hoidosta , jos annos on oikea. :up:
Eipä sitä täällä idässä sotketa oikei mihikää ja ainakin jos sitä raakametistä(1ml/5mg) annettu ni nykyisin annetaan vettä suun huuhteluun kun ite tuonut esille ja moni muukin myös että mehun kanssa iha helvetin paska maku jää suuhu ja avossa saa sitä vadelma metistä sen 50ml oli mg määrä sit mikä oli vissiin tasaluvuilla mut jos on vaikka 95 ni taitaa saada sitä raakametistä eikä vadelmaa. Ja muuteki annoksia tiputettu alas ettei iha kauhee helpol saa +100 enää käsittääkseni :mrgreen:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag