Unettomuus topic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
m
Lepakko

Unettomuus topic

Post by m »

Heräsin täs, klo on 4:30. Unilääkkeenä Tenox 20mg, lisäksi laitoin 1mg Sirdalud Iv. Hyvin nukahti, mut nyt on virtaa, vaikka vielä on kännis ja Tramaleissa.
Eli aattelin vaan kysyä miten te nukutte? mulle univaikeudet on jatkuvia ilman subua, (ja nyt yritän vieroittua siitä, ihan oikeesti).. :roll:
Aftermath
Psykonautti

Post by Aftermath »

Liiankin hyvin nykyään taas, menee puoli vuorokautta helposti :roll:
I'm going upstairs now to turn my mind off
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Nukahtamisen kanssa on ongelmia varsinkin silloin kun ei ole tullut hiisailtua,mutta ongelmia unessa pysymisessä ei ole oikeastaan ollut kuin ehkä silloin kun lopetin bentsot.
Bentsojen kanssa kaikki oli niin helppoa,mutta olen opetellut pärjämään ilmankin 8)
Lasipallo
Kameleontti

Re: Unettomuus topic

Post by Lasipallo »

Itse nukun nykyään loistavasti, viikonloppuisin kun ei tarvitse herätä mihinkään, niin nukun ihan rauhassa ainakin sen puolisen vuorokautta, kesällä saatoin nukkua jopa 15h. Ennen oli useinkin ongelmia nukahtamisen kanssa, mutta hyvin korjaantunut nykyään itsekseen.
m wrote:Eli aattelin vaan kysyä miten te nukutte? mulle univaikeudet on jatkuvia ilman subua, (ja nyt yritän vieroittua siitä, ihan oikeesti).. :roll:
Äläpä sitten pidä minään tekosyynä heittää sitä sitten, kun et saa unta. Kyllä se paranee.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Jihad
Psykonautti

Post by Jihad »

Nukun kyllä makoisasti sitten kun unta saan, mutta siinä menee yleensä aamuneljään asti. Ja sängystä ei sitten taas pääse ylös ennen kuin joskus puoli yhden maissa päivällä.
Olisi mukava saada rytmiä korjattua mutta en oikein tiedä miten. Herätyskellon laittaminen ajoissa johtaa vaan päiväväsymykseen mutta piristyn taas illan tullen.
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

aivoruoska wrote:vaikea nukahtaa ja vaikea herätä.
:D Helvetin hyvin sanottu!! Juuri näinhän se on...
Kukucan
Karvakuono

Post by Kukucan »

Ei sinäänsä kyllä mitään vaikeuksia nukkumisessa enään, joskus oli, mutta, jos ei saa unta niin sitten valvotaan,, vaikkakin yleensä kaikesta huolimatta tulee heräiltyä pitkiän yötä, mutta en ole sitä nähnyt kovinkaan suurena ongelmana, johtuen varmaankin siitä, ettei ole mitään kovinkaan säännöllistä aika milloin mukamas pitäisi herätä.
Mutta sen olen kyllä huomannut tässä kuitenkin että suhteelisen säännölinen unirytmi on kyllä tärkeää ihan näin mielenkin kannalta että tulee hoidettua asioite jne, ja siihen kyllä pyrin.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

vaikea nukahtaa vaikea herätä, näin tosiaan...
bentsot tulee ja bentsot menee, mulla ei siis toimi unilääkkeenä edes 2x20mg tenox.... eli en saa unta vaikka bentsoja söisinki ja siksi ne meneekin aina kuositteluun.... yleensä oon 24 tuntii hereillä ja sitte nukun 24 tuntii tai oon 6 tuntii hereillä ja nukun 6 tuntii...
jos ahistaa tavallista enemmän ja kauankin selvinpäin niin nukun sen 2 tuntii ja 20 tuntii taas hereillä ym..

ei oo helppooo
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Suostuisikohan joku lääkäri kirjoittamaan bentsoja unettomuuten ja dexedrineä aamu-unisuuteen jos oikein kauniisti kysyisi :roll:
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Uniongelmat tuntuvat kovin yleisiä olemaan, ainakin näin meidän kesken :wink:
Itselläkin on vaikea nukahtaa aika useasti mutta unessa pysyminen ei tuota ongelmia, yleensä tulee nukuttua sellaiset 6-9 tuntia. Onneksi Stilnoct auttaa hyvin unensaantiin.
-:- We're All Mad Here -:-
father yoo
Karvakuono

Post by father yoo »

Nyt olen nukkunut ehkä viikon ajan säännöllisellä unirytmillä ja oikeanlaisia aikoja, mikä on aika hurjaa. En usko että näin on ollut moneen vuoteen aiemmin. Ihan mukavaa, sillä aamut on hyviä.

Kaiken kofeiinin käytön äkillisellä lakkauttamisella ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa. :-|
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Nukun päivin, valvon öin. Wine in the morning and some breakfast at night.
Kukucan
Karvakuono

Post by Kukucan »

Talvel/pimeel nukkuu kyl reilusti enemmä mitä kesäl, lähes pakko.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

Nukun nykyään ihan liikaa, varmaan joku vitamiininpuutostila tms. :roll: Välillä on ongelmii nukahtamisen kanssa, mut en oo koskaan mitään lääkkeitä ottanut ongelmaan. Täysikuu valvottaa :twisted:
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

artemisia absinthium wrote:Täysikuu valvottaa :twisted:
Kuu kuumottaa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Ahab

Post by Ahab »

"How do you sleep at nights and get through busy days?"
I stay up at nights and sleep through busy days.
traveller
Tuppisuu

Post by traveller »

tällä hetkellä nukun hyvin huonosti. kävin just eilen hakeen lääkäriltä reseptin tenoxiin ja zolbidemiin. otin eilen illalla 10mg tenoxin, ei auttanu paskaakaan, sain varmaan unen joskus neljältä, nukkumaan laitoin puoliltaöin. :( vittu ko väsyttää, herätä piti tietenki ennen kaheksaa.

:?: kysymys tuosta Zolpidemista; Onko kellään kokemuksia siitä? Pitäis vissiin olla melkein sama ko Stilnoct, muttei oo siitäkään kokemusta. Eli siis kuinka hyvin tuolla Zolpidemilla putoaa?
Life sucks and then you die.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

traveller wrote:tällä hetkellä nukun hyvin huonosti. kävin just eilen hakeen lääkäriltä reseptin tenoxiin ja zolbidemiin. otin eilen illalla 10mg tenoxin, ei auttanu paskaakaan, sain varmaan unen joskus neljältä, nukkumaan laitoin puoliltaöin. :( vittu ko väsyttää, herätä piti tietenki ennen kaheksaa.

:?: kysymys tuosta Zolpidemista; Onko kellään kokemuksia siitä? Pitäis vissiin olla melkein sama ko Stilnoct, muttei oo siitäkään kokemusta. Eli siis kuinka hyvin tuolla Zolpidemilla putoaa?
Hmm, ei omakoht. kokemusta, mutta lukaisepa vaikka tuolta trippistooreista jesuiitan kirjoitus.
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

Ärsytttää, tää viikko on ollu aika unetonta.
Nytkin ihan pirun väsynyt olo, mut uni ei vaan
tule.. Tulee poltettuakin paljon enemmän kun
yrittää kuluttaa aikaa. Stressiä varmaan...gaah :roll:
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Heräsin juuri "päiväunilta", nyt pää ja niskatkin on täysin jumissa, jotenkin vähän samalla tavalla mennyt koko viikko, vaikken ole edes päihteillyt.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Jotenkin tuntuu tuo uni nyt olevan se pääasia elämässä. Aamulla kun herään alan odottamaan perinteeksi muodostunutta työpäivänjälkeistä päikkärisessiota. Päikkäreiltä herätessäni alan odottamaan nukkumaanmenoa. Pakko myöntää, että olen koukussa.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Elän sen verran epäsäännöllistä elämää että joskus unensaannissa on vaikeuksia. Mitään troppeja en ole tarvinnut. Pitää vaan säätää rytmiä.
It's all about the rhythm.. 8)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Elän epäsäännöllisen rytmikästä elämää 8)

Tällä hetkellä uni maistuu joka yö... ehkä liikaakin :D
father yoo
Karvakuono

Post by father yoo »

Jonnekin hävis unirytmi yhtäkkiä. Ehkä se taas jostain ilmestyy.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Melatoniini on loistava apu päästä takaisin unirytmiin.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Viime aikoina välillä ollut unettomuutta, yksinomaan psyykkisistä syistä. Tänään tuskin ongelmia saada nukuttua, väsyttää jo ihan hyvin.

Joskus on ylivireä, etten sanoisi maaninen, mielentila, jossa vaan ei saa nukuttua. Siinä ei paljon mikään kotikonstilääkitys auta, ellei tosiaan vedä itseään sellaiseen kuntoon, etteivät niin monimutkaiset ajatukset enää kulje. :lol:
AD_HD @ synirc
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Tänä yönä olisi vielä tarkoitus lähteä asioita hoitamaan joten viikolla on varmasti odotettavissa univaikeuksia. :cry: mutta asiat on hoidettava..
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Onkos kellään kokemuksia Zopinox unilääkkeestä?

Puhuin tutun kanssa unettomuudesta ja jäbä kehui maasta taivaaseen kys. lääkettä. Heitti minulle sitten paukkuja vastaan muutaman ja eilen kun otin pikku paukkujen päälle yhden, tuli jotenkin todella mukava ja horrosmainen kuosi josta sitten hiljalleen siirryin unimaailmaan.
Aamulla olo oli virkeä, mutta suussa ihan helvetin paska maku. :evil:
Oli kerrankin kiva nukahtaa ilman mitään turhia kelailuja ja pyöriskelyjä..

Mites, kuinka helposti tälläisiin troppeihin saa respoja?
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

aivoruoska wrote:
benelux fat wrote:Onkos kellään kokemuksia Zopinox unilääkkeestä?

Puhuin tutun kanssa unettomuudesta ja jäbä kehui maasta taivaaseen kys. lääkettä. Heitti minulle sitten paukkuja vastaan muutaman ja eilen kun otin pikku paukkujen päälle yhden, tuli jotenkin todella mukava ja horrosmainen kuosi josta sitten hiljalleen siirryin unimaailmaan.
Aamulla olo oli virkeä, mutta suussa ihan helvetin paska maku. :evil:
Oli kerrankin kiva nukahtaa ilman mitään turhia kelailuja ja pyöriskelyjä..

Mites, kuinka helposti tälläisiin troppeihin saa respoja?
jos on oikeasti tarvetta niin todella helposti.
No enpä tiedä sitten tulisiko todella tarpeeseen. :? Minulla ei ole oikeastaan jatkuvaa unettomuutta, vaan joskus on todella vaikea saada unta. Siksi olisi hyvä jos olisi jotain tuon tapaisia lääkkeitä varalle. Joskus saatan tunteja vaan maata ja mietiskellä kaikkea turhaa. Pari kertaa on tullut valvottua koko yö vain sen takia että seuraavana yönä saisi helposti unta.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

aivoruoska wrote:
benelux fat wrote:No enpä tiedä sitten tulisiko todella tarpeeseen. :? Minulla ei ole oikeastaan jatkuvaa unettomuutta, vaan joskus on todella vaikea saada unta. Siksi olisi hyvä jos olisi jotain tuon tapaisia lääkkeitä varalle. Joskus saatan tunteja vaan maata ja mietiskellä kaikkea turhaa. Pari kertaa on tullut valvottua koko yö vain sen takia että seuraavana yönä saisi helposti unta.
tuo on helvetin yleistä. kokeile vaikka käydä iltalenkillä tai jotain? lääkkeet on se viimeinen vaihtoehto sitten.
Joo, mutta taidan kyllä neuvoasi uhmaten joku päivä sen respan käydä hakemassa. :P Tuollaiset tropit olisivat nimittäin erittäin hyviä tripin jälkeen otettaviksi, jolloin ainakin minun on todella vaikea nukkua. Eikä tripin jälkeen pahemmin lenkit huvita. :wink:

Siis tarkoitus ei ole todellakaan alkaa mitään kuuria vetämään.