IS 19.10: "Julkkispiireissä muhii huumepommi"

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Lymykonna
Kameleontti

IS 19.10: "Julkkispiireissä muhii huumepommi"

Post by Lymykonna »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1446417

Otteita lehdestä:
Kuvateksti: "Vappu pimiä pitää huumeidenkäyttäjiä naurettavana osana yöelämää"
"Muun muassa Big Brotherista tuttu juontaja Vappu Pimiä toteaa, että huumeidenkäytön lisääntyminen viime aikoina on täysin selvä asia. Erityisen sairaana hän pitää aineiden käytön ihannointia."
"Surullista on se, että aineita käyttävät ihmiset pitävät itseään todella makeina, vaikka suurin osa ihmisistä nauraa heille"
(Surullista on se, että huumeita vastustavat ihmiset pitävät itseään todella makeina, vaikka suurin osa ihmisistä nauraa heille 8) )

Kuvateksti: "Surullista ja säälittävää, Sini Helmi kuvailee yökerhojen huumetilannetta."
"Ihmiset eivät edes peittele asiaa juurikaan, ja monet tuovat sen esille ärsyttävällä tavalla coolina asiana."
"Itse olen niin vastaan kuin olla voi, kyllä siiderillä pään saa tarpeeksi sekaisin."

Sammy Aaltonen (Kuka?) kertoo:
"Sellaisia tapauksia näkee, että ihmiset polttelevat kannabista alkoholin sijaan. Sitä en koe vielä pahana asiana, Aaltonen arvioi.
- Kovempaa huumehommaa löytyy rokkibaarien sijasta nuorten suosimista yökerhoista, erityisesti tanssi- ja teknopaikoista."

Ville Pusa tietää, että huumeidenkäyttö näkyy päällepäin:
"Olen itse niin huumevastainen ihminen kuin voi olla. Tunnen niin älyttömästi ihmisiä, että minun pitäisi tietää, jos lähipiirissäni käytettäisiin huumeita."

Mielipiteitä?

EDIT: Ja milloin tämän huumepommin odotetaan räjähtävän?
Kalastaja

Re: IS 19.10: "Julkkispiireissä muhii huumepommi"

Post by Kalastaja »

Pitäis varmaan alkaa maahantuomaan kilo kaupalla koksua, että pääsee osingoille.
arbello
Psykonautti

Post by arbello »

Lymykonna wrote: "Itse olen niin vastaan kuin olla voi, kyllä siiderillä pään saa tarpeeksi sekaisin."
Tää on varmaan yleisin lause niiltä jotka eivät huumeista mitään tiedä.
Ihmiset ei tiedä päihteiden vaaroista juuri mitään, ei edes alkohlista.
Naurattaa/vituttaa kun aina kuulee tuon kyllä "kyllä viinalla saa pään tarpeeksi sekaisin" no tottakai viinalla saa nupin sekaisin, aivan liian sekaisin saakin. Tuskin moni "huumeista" on yhtä sekaisin kun viinasta.
Viinaa ihannoidaan ja vaarattomampien päihteiden käyttäjiä pidetään pohjasakkana ja pahoina/vaarallisina ihmisinä.
Mut näinhän se on aina ollut ja tulee varmaan olemaan.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tässäpä taas laatujournalismia ja sinisilmäisiä ihmisiä. Vituttaa. Lähdenpä tästä baariin vähän "valistamaan" ihmisiä. Aion olla eräänlainen 21:sen vuosisadan Martti Lutter joka käy diskossa.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Vanhojen normien rikkominen aiheuttaa muutoksia; kaaosta parhaimmillaan. Muutos pelottaa ihmisiä suunnattomasti.

Se, että etanoli on tämän yhteiskunnan lempihuume numero kolme ei ole kovin yllättävää. Ykkösenä tietysti kahvi. Lähes kaikki pitävät lisäenergiasta. Etenkin tällainen työyhteiskunta toimii lisäenergialla. Tupakka voidaan laske myös piristeeksi. Lisäksi se antaa hyvän olon, kuten huonot piristeet yleensä. Tosin tupakka ja nikotiini ovat niin epäpesifisiä, että se hyväolo on aika kokonaisvaltainen (dopamiinia + MAOI).
Viinalla voi unohtaa ja peittää asioita. Ei tarvitse miettiä asioita, kun kaikki on sumuista. Sinällään hyvänä puolena on estojen aleneminen. Ikävä kyllä viinasta menee niin sekaisin, että estojen alenemisesta ei seuraa muuta kuin yleistä sekasortoa ja ajattelun vaikeeutta. Tuskin millään muulla yksittäisellä aineella saa itseään niin sekaisin kuin viinalla. Sekakäyttö tietysti erikseen.

Huonot huumeet on valittu.
Fungus
Psykonautti

Post by Fungus »

Ville Pusa tietää, että huumeidenkäyttö näkyy päällepäin:
"Olen itse niin huumevastainen ihminen kuin voi olla. Tunnen niin älyttömästi ihmisiä, että minun pitäisi tietää, jos lähipiirissäni käytettäisiin huumeita."
Minunkin porukat ovat niin huumevastaisia ihmisiä kuin voi olla, että heidän pitäisi tietää, että minä käytän huumeita. Mutta eivätpä tiedä. Mikä tuo kommentti on olevinaan? Siis miten niin muka näkyy päällepäin? Huomaako sen hiustyylistä? Vaatteista? Silmistä? Tiliotteesta?
¤¤¤We are not human beings having a spiritual experience, we are spiritual beings having a human experience¤¤¤
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Muistan tuon kommentin, eihän tuossa yleensäkään ole mitään järkeä. Jos tuntee ihan helvetisti ihmisiä niin miten se edesauttaa sitä että tietää taatusti jos heistä joku käyttää? Näiden artikkeliin haastateltujen "julkkisten" älykkyysosamäärä nyt ei muutenkaan pilviä hipova ole joten heidän huumepommi-hysteeriset pseudo-statementinsa nyt vain ovat todella rasittavaa luettavaa. Katsokaa näitä ihmisiä. Siinä teille HUUMERÄJÄHDYKSEN todelliset uhrit. Mietitäänpä joskus muuten tuota seikkaa, että missä oikeasti ovat ne huumeräjähdyksen traumatisoimat ihmispolot jotka 60-luvun olisi loogisesti pitänyt tuottaa. Eikö valtavan osan populaatiosta pitäisi olla ihmisraunioita niiden huumeorgioiden jälkeen? Miksei meille ole jäänyt muita merkkejä tuosta dekadista, kuin paniikinlietsonta sekä USA:lainen epäonnistunut päihdepolitiikka joka itse asiassa tuottaa nuo kuvitteelliset ongelmat MEIDÄN lapsillemme sen sijaan että ehkäisisi ne.
Shakti
Psykonautti

Post by Shakti »

Fungus wrote:Minunkin porukat ovat niin huumevastaisia ihmisiä kuin voi olla, että heidän pitäisi tietää, että minä käytän huumeita. Mutta eivätpä tiedä. Mikä tuo kommentti on olevinaan? Siis miten niin muka näkyy päällepäin? Huomaako sen hiustyylistä? Vaatteista? Silmistä? Tiliotteesta?
Villen pitäisi nyt ehkä tutustua aiheeseen, josta puhuu. Tietenkin lukiossa huomasin, että kun "epäilyttävästi" pukeutuvan oppilaan arvosanat olivat huonot, hän oli välittömästi tuhoon tuomittu narkkari. Näin myös silloin kun "normaali" oppilas muuttui yhtäkkiä "epäilyttäväksi" eli alkoi esimerkiksi pukeutua hippihenkisesti.

Joillain piripäillä on tarvikkeet mukana koulussa, mutta opettajien mielestä he ovat kunnollisia kun pukeutuvat siivosti ja opiskelevat. Aika mustavalkoista erottelua siis.
Candy is dandy but liquor is quicker