Buprenorfiini (mm. Subutex)
-
sublime
- Rotta
Re: Subutex
Subuxone ainakin mulla tuntuu aiheuttavan huomattavasti vahvemman pahoinvoinnin kuin Tex. Texistä ei oo muuta tullu kuin pientä huonovointisuutta/huimausta, joka ei ole pahemmin haitannut. Xonessa taas pahoinvointi on sen verran päällekäyvämpää, että melko helposti pistää oksentelemaan ja/tai peittää hyvää oloa alleen. Voi tosin johtua annostuksestakin osittain, Subuxonea kun pitää vähän enemmän ottaa siinä mukana olevan naloksonin takia, mutta en usko, että ainakaan pelkästään siitä.
Muilla vastaavia kokemuksia, onko ihan yleinen juttu?
Muilla vastaavia kokemuksia, onko ihan yleinen juttu?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
locomaster
Kyllä sitä voi suoraan semmoset 2mg ottaa. Itse otin ton 2mg ekalla kerralla, oon muutaman kerran käyttänyt nyt tänään otin 4mg hihaan. Ei mainittavia oloja, ei pahoinvointia, eikä edes pahemmin pistäny nuokuttaan. Et näin. Mut joku puol milliä ei tosissaan tunnu missään en sitten kyllä tiedä että mitä oloja haet.
/edit/ ja ei tosiaan ei oo heroiinin kaltanen olo yhtään. voin kertoa ettei sinneppäinkään. tästä ei saa mitään hyviä oloja toisin kun H:sta. eli aika turhaa kamaa.
/edit/ ja ei tosiaan ei oo heroiinin kaltanen olo yhtään. voin kertoa ettei sinneppäinkään. tästä ei saa mitään hyviä oloja toisin kun H:sta. eli aika turhaa kamaa.
-
Jeshu
- OD
Buprenorfiini eroaa paljon kodeiinista ja myös tramadolista, muihin en osaa verrata kun ei ole kokemusta (paitsi jotain nihkeätä etyylimorfiinista ja metadonista). Bupressa ei ole sellaista täysverisen opiaatin/oidin tuntua, johtunee sen antagonisti (vai agonisti? miten päin tämä nyt menikään?) luonteesta. Subutex ei kutita yhtä paljon kuin kodeiini, se ei pörise, surraa, kuumota ja aiheuta päähän painetta samalla tavalla kuin kodeiini. Jotenkin se tuntuu vajaalta. Lisäksi olen huomannut, että se aiheuttaa tietynlaista kireyttä joskus. Ihan spekulaationa heitän, että jospa tämä kireys johtuisi juurikin siitä, että osa reseptoreista salpautuu. Kai siellä reseptoreissa ilman huumeitakin jotain tapahtuu? Ja sitten se ei pääsekään tapahtumaan... Vähän samaan tapaan kuin nämä neuroleptit jotka salpaavat dopamiini reseptoreita, aiheuttavat usein tuskaisuutta ja levottomuutta... Ei voi tietää. Subutexhan myös piristää huomattavasti ainakin mua.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Jeshu
- OD
2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla. Mutta samaa mieltä kyllä, että 0,5mg ei ole riittävä annos (tai riittää se jos hakee jotain pientä chillailua vaan). 1mg on mulle ihan hyvä. Yksilöllistä toki tämäkin.locomaster wrote:Kyllä sitä voi suoraan semmoset 2mg ottaa. Itse otin ton 2mg ekalla kerralla, oon muutaman kerran käyttänyt nyt tänään otin 4mg hihaan. Ei mainittavia oloja, ei pahoinvointia, eikä edes pahemmin pistäny nuokuttaan. Et näin. Mut joku puol milliä ei tosissaan tunnu missään en sitten kyllä tiedä että mitä oloja haet.
edit: ja ei oo toleranssia mulla
Last edited by Jeshu on Mon 10 Mar 2008, 01:15, edited 1 time in total.
-
niunau
- Psykonautti
Ja mä ku nukahdin 0,5mg:stä...jesuiitta wrote:2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla. Mutta samaa mieltä kyllä, että 0,5mg ei ole riittävä annos (tai riittää se jos hakee jotain pientä chillailua vaan). 1mg on mulle ihan hyvä. Yksilöllistä toki tämäkin.
"What a wicked thing to do
To make me dream of you"
To make me dream of you"
-
Jeshu
- OD
No ei se mikään häpeä oleniunau wrote:Ja mä ku nukahdin 0,5mg:stä...jesuiitta wrote:2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla. Mutta samaa mieltä kyllä, että 0,5mg ei ole riittävä annos (tai riittää se jos hakee jotain pientä chillailua vaan). 1mg on mulle ihan hyvä. Yksilöllistä toki tämäkin.![]()
-
korolli
- Apteekki
Mä kans laattailin 0,5mg:stä aluksi.
-
kissankorva
- Apteekki
Varmaankin 0.3-0.5 on sopiva pärinä aloittelialle, toleranssittomalle, tarkoittaen nokkaan..
Oksentelu varmaankin aika yleistä ensimmäisillä kokeilukerroilla?
Oksentelu varmaankin aika yleistä ensimmäisillä kokeilukerroilla?
-
RoboPoski
- Lepakko
Perkele buprenorfiini meinas koukuttaa mut viimetalvena. Reflathan siitä sai joista pahimmat kodeiinin avulla hoidettu, ja ilman kode-koukkua. Parisuhteen kerkesi kyllä tuhoamaan. :evil:
Viha/rakkaussuhde tuohon aineeseen. Salakavalaa kamaa.
Viha/rakkaussuhde tuohon aineeseen. Salakavalaa kamaa.
-
growy
- Kameleontti
Itse en oo oikeen Subusta koskaan tykännyt,pari kertaa ottanu nokkaan.. eioo oikeen mun juttu hirveesti noi kovimmat jarrut.. 
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
eNZYMe
- OD
Onhan toi ihan OK aine, jos ei ole toleja vahvempiin opioideihin. Hyvä lääke kipuihin ja vieroitukseen ja miellyttävä kuosikin tosta tulee. Itsekin tullut tätä nuorempani vedettyä kun sitä pyöri paljon ympärillä. Sinänsä harmi kuinka paljon junioritkin tota suomessa nykyään vetävät. Tähän nousee tolet ihan tajuttoman nopeasti ja salakavala aine kun viekkareiden tulo ensi kerralla voi viedä 2-3 vuorokautta annoksen jälkeen, johtuen pitkästä puoliintumisajasta. Moni koukahtanut ihan huomaamattaan vetämälla joka toinen, joka kolmas päivä muutaman kuukauden...
Viekkaritkin kestävät melkein kuukauden. Kokemusta on. Meinaa loppua kärsivällisyys viikon parin jälkeen kun on vieläkin paska olo ja ei tunnu helpottavan millään. kannattaa tosiaan siirtyä vaikka tramaliin tai kodeen ja tiputtelun jälkeen niistä vasta cold turkeyt.
Nyt kun en ole ollut vuosiin koukussa ja elämä suht raiteillaan, niin jos jotain opiaattia harvoin otan, niin sitten täys agonistejä (kopium, morfiini, oksikodoni, heroiini). Sinänsä tyhmää kerran koukussa olleena, mutta olen saanut pidettyä 1-2 illassa ja pari kuukautta taukoa perää. Ainakin tähän mennessä. En suosittele koska yliannostus vaara tietysti olemassa, mutta olot ihan toista...
Olkaa varovaisia Subun kanssa. Vaikka siitä on lähes mahdotonta vetää tappavaa yli-annostusta yksinään, se on muuten aivan yhtä kovaa shittiä kun noi vahvimmatkin. Koukun osalta ehkä jopa pahempi keston takia ja jos tykittää menee suonet huonoon kuntoon muutamassa vuodessa jos ei filtteröi mikroni filttereillä.
Viekkaritkin kestävät melkein kuukauden. Kokemusta on. Meinaa loppua kärsivällisyys viikon parin jälkeen kun on vieläkin paska olo ja ei tunnu helpottavan millään. kannattaa tosiaan siirtyä vaikka tramaliin tai kodeen ja tiputtelun jälkeen niistä vasta cold turkeyt.
Nyt kun en ole ollut vuosiin koukussa ja elämä suht raiteillaan, niin jos jotain opiaattia harvoin otan, niin sitten täys agonistejä (kopium, morfiini, oksikodoni, heroiini). Sinänsä tyhmää kerran koukussa olleena, mutta olen saanut pidettyä 1-2 illassa ja pari kuukautta taukoa perää. Ainakin tähän mennessä. En suosittele koska yliannostus vaara tietysti olemassa, mutta olot ihan toista...
Olkaa varovaisia Subun kanssa. Vaikka siitä on lähes mahdotonta vetää tappavaa yli-annostusta yksinään, se on muuten aivan yhtä kovaa shittiä kun noi vahvimmatkin. Koukun osalta ehkä jopa pahempi keston takia ja jos tykittää menee suonet huonoon kuntoon muutamassa vuodessa jos ei filtteröi mikroni filttereillä.
-
Ensiö
- Lepakko
Onko buprenorfiinia mahdollista polttaa/pellittää?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
eNZYMe
- OD
Ilmeisesti toimii, mutta on tuhlausta. Heroiinin tai oopiumin polttamisessa pointti on saada nousut, mutta subussa ei edes ole mitään nousuja (edes IV käytössä). Alkaa vaan toimimaan nopeammin. Veikkaan että tuhlaat subua paljon ja vaikutukset saattavat jäädä tavallista lyhyemmäksi.Ensiö wrote:Onko buprenorfiinia mahdollista polttaa/pellittää?
-
Pakanasoturi
- Lepakko
Buprenorfiini on niin herkkä molekyyli, että tuhoutuu moisessa hommassa...Ensiö wrote:Onko buprenorfiinia mahdollista polttaa/pellittää?
-
Happohuppu
- Apteekki
2mg on ehdottomasti liikaa nollatolella. 0,5mg on passeli aloitusannos. Itse otin aikoinaan ensimmäisellä kerralla 1,6mg ilman tolea, ja sen seurauksena nukuin kaksi päivää putkeen, mitä nyt välillä heräilin oksentamaan.jesuiitta wrote:2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla.locomaster wrote:Kyllä sitä voi suoraan semmoset 2mg ottaa. Itse otin ton 2mg ekalla kerralla, oon muutaman kerran käyttänyt nyt tänään otin 4mg hihaan. Ei mainittavia oloja, ei pahoinvointia, eikä edes pahemmin pistäny nuokuttaan. Et näin. Mut joku puol milliä ei tosissaan tunnu missään en sitten kyllä tiedä että mitä oloja haet.
Looking for planet Gong...
-
eNZYMe
- OD
Luontainen toleranssi vaihtelee villisti. Monet ovat oksentaneet 0.2-0.3mg nokista koko illan, kun taas toiset tarvitsevat vähintään 1mg sopiviin oloihín. Tuo siis ilman aikaisempaa opiodi kokemusta.Happohuppu wrote:2mg on ehdottomasti liikaa nollatolella. 0,5mg on passeli aloitusannos. Itse otin aikoinaan ensimmäisellä kerralla 1,6mg ilman tolea, ja sen seurauksena nukuin kaksi päivää putkeen, mitä nyt välillä heräilin oksentamaan.jesuiitta wrote:2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla.locomaster wrote:Kyllä sitä voi suoraan semmoset 2mg ottaa. Itse otin ton 2mg ekalla kerralla, oon muutaman kerran käyttänyt nyt tänään otin 4mg hihaan. Ei mainittavia oloja, ei pahoinvointia, eikä edes pahemmin pistäny nuokuttaan. Et näin. Mut joku puol milliä ei tosissaan tunnu missään en sitten kyllä tiedä että mitä oloja haet.
Itselläkin toimi hyvin 0.2mg temgesic kun olin ollut 2 vuotta ilman jarruja. Tätäkin tuli sitten tyhmänä joskus vedettyä hetki, niin tolet 10-20 kertaistui ihan hetkessä. Parhaimmillaan meni about 4mg päivässä eikä enää tullut olojakaan.
-
RoboPoski
- Lepakko
Siltikin sen puoliintumisaika elimistössä on tolkuttoman pitkä. Miksiköhän näin?Pakanasoturi wrote:Buprenorfiini on niin herkkä molekyyli, että tuhoutuu moisessa hommassa...Ensiö wrote:Onko buprenorfiinia mahdollista polttaa/pellittää?
-
jxx
- Psykonautti
Ennekun subua koskaan kokeilin,olin käyttänyt vaan piriä. Subusta kovasi varoiteltiin että älä vaan kokeile,jäät kuitenkin koukkuun. Yllättäen tietysti sitä piti sitten heittää hihaan
. No,en voi väittää,etteikö olisi tullut hyvä olo,mutta en kokeillut samanlaista "ensirakkautta" kun ekojen pirifiksien jälkeen. Sitäpaitsi näen subuissa todella ahdistavia valveunia 
Jatkoin sitten lähinnä pirilinjalla,myös lakkaa ja erinäisiä tutkimuskemikaalejakin tuli harrasteltua..(ja tulee edelleen mahdollisuuksien mukaan
).
Niinpä siis ajettlin,ettei minulla ole mitään vaaraa päätyä opiaattikoukkuun,useammankin kokeilukerran jälkeen olisin ollut valmis vaihtamaan subuvedot pirivetoihin. Olin siis vakaasti sitä mieltä,etteivät opiaatit ole mun juttu.
Mutta sitten eräänä päivänä sain mahdollisuuden kokeilla kontteja (oxycontin),ja kokeilin tietysti;vaihtelu virkistää,ja vireni oli jo alkanut vähän kyllästyttämään.
SE oli rakkautta ensi vedoilla
.
Tykästyin aikalailla liikaa, enkä halua todellakaan opiaattikoukkuun (en ees halua kuvitella niitä refloja..
),siksi en kyllä noita kontteja ala mitenkään huolella tykittämään,ja max kahtena päivänä peräkkäin. No niinhän sitä tietysti aina sanotaan,mutta mä kyllä ihan tosissani aion pitää tästä päätöksestä kiinni,uskokaa tai älkää!
Mutta siis,pointtihan oli se että subu on ihan jees, mutta ei kyllä oikeen mitään verrattuna kontteihin!
Mutta kukin tyylillään. (ja aineillaan
)
Jatkoin sitten lähinnä pirilinjalla,myös lakkaa ja erinäisiä tutkimuskemikaalejakin tuli harrasteltua..(ja tulee edelleen mahdollisuuksien mukaan
Niinpä siis ajettlin,ettei minulla ole mitään vaaraa päätyä opiaattikoukkuun,useammankin kokeilukerran jälkeen olisin ollut valmis vaihtamaan subuvedot pirivetoihin. Olin siis vakaasti sitä mieltä,etteivät opiaatit ole mun juttu.
Mutta sitten eräänä päivänä sain mahdollisuuden kokeilla kontteja (oxycontin),ja kokeilin tietysti;vaihtelu virkistää,ja vireni oli jo alkanut vähän kyllästyttämään.
SE oli rakkautta ensi vedoilla
Tykästyin aikalailla liikaa, enkä halua todellakaan opiaattikoukkuun (en ees halua kuvitella niitä refloja..
Mutta siis,pointtihan oli se että subu on ihan jees, mutta ei kyllä oikeen mitään verrattuna kontteihin!
Mutta kukin tyylillään. (ja aineillaan
If ya wanna live life on your own terms you gotta be willing to crash and burn.
-
Ununnilium
- Lepakko
Otin buprenorfiinia 1mg ja toiset 1mg 30min päästä mutta olot ovat kokonaisuudessaan aika miedot. Ihan leppoisat joo, mutta odotin enemmän, kun olin lukenut kuinka porukka vetää övereitä 2mg annoksilla ilman toleja. Minkäänlaista opiaattitoleranssia ei itselläni siis ole.
Nyt mennyt noin puolitoistatuntia nauttimisesta.
Mikä yleensäkään on sublinguaalisen nauttimisen onset? Luulisin että joitain kymmeniä minuutteja max.
Mielenkiintoista on myös että pupillit ovat suhteellisen normaalikokoiset, ehkä ihan hitusen pienemmät, mutta normaalin rajoissa...
Nyt mennyt noin puolitoistatuntia nauttimisesta.
Mikä yleensäkään on sublinguaalisen nauttimisen onset? Luulisin että joitain kymmeniä minuutteja max.
Mielenkiintoista on myös että pupillit ovat suhteellisen normaalikokoiset, ehkä ihan hitusen pienemmät, mutta normaalin rajoissa...
-
sublime
- Rotta
Ununnilium, sublinguaalisesesti nautittaessa buprenorfiini ei vaikuta läheskään yhtä vahvasti, kuin nokitettuna. Tolettomalle 2mg nenuun olisi hyvin todennäköisesti liikaa. Harva viihdekäytössä noita kielen alla liuottaa. Kenties tästä kiinni toimimattomuus?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
jxx
- Psykonautti
Tänään tuli texiä heitettyä hihaan,puoltoista milliä lakkaa turpaan,buustas kyl hyvin eikä valveunet ahdistanut.
Mukava fiilis,mutm kontit vie silti voiton kotiin (:
Mukava fiilis,mutm kontit vie silti voiton kotiin (:
-
Happotatti
- Apteekki
Oksentelu vitutti aika paljon. ku kävin n.50 kertaa oksalla yön aikana. Eli överithän sitä tuli otettua ekalla kerralla.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
jxx
- Psykonautti
Mä en oo oksentanu texistä koskaan. On kyl oksettanu semisti mut ei oo laatta lentäny.
-
skirtfeber
- Apteekki
mä en ekalla kerralla byytannu, kolmessa linjassa n.30min-45min sisään ~2.3mg.
toisella kerralla sit ku oli ehkä reilu 4mg menny illassa.
toisella kerralla sit ku oli ehkä reilu 4mg menny illassa.
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
Ununnilium
- Lepakko
En tiedä missä vika, mutta noin 3-4 tuntia nauttimisen jälkeen iski todella voimakkaat nauseat eikä oksentaminenkaan ollut kaukana. Tätä jatkui aina yöhön asti vaikka olo pikkuhiljaa helpottikin. Veti kyllä todella heikoksi. Nukkuminen oli kanssa jotenkin pätkittäistä, jatkuvaa heräilyä. Opiaattimainen kusilukkokin tuli koettua ekaa kertaa.sublime wrote:Ununnilium, sublinguaalisesesti nautittaessa buprenorfiini ei vaikuta läheskään yhtä vahvasti, kuin nokitettuna. Tolettomalle 2mg nenuun olisi hyvin todennäköisesti liikaa. Harva viihdekäytössä noita kielen alla liuottaa. Kenties tästä kiinni toimimattomuus?
Kokonaisuutena voin sanoa että ei tee kyllä mieli kokeilla uudestaan. Positiiviset puolet rajoittuivat mietoon päihtymiseen, euforiaa ei ollut juuri nimeksikään ja siitä tönköstä pöhnästä en niin perusta.
-
mentalhell
- Kameleontti
Paras hidas imo. Mitä oon testannu/käyttäny.
Edit: tänää on bupre oksettanu paljon, jopa 2x kaakeloinu. Ei oo yleensä näi hyvi oksettanu bupre enne, tulee hyvä olo aina ku o laatannu vaikka sinä hetkenä on huonohuono olo.
Edit: tänää on bupre oksettanu paljon, jopa 2x kaakeloinu. Ei oo yleensä näi hyvi oksettanu bupre enne, tulee hyvä olo aina ku o laatannu vaikka sinä hetkenä on huonohuono olo.
-
kissankorva
- Apteekki
Itse tuossa taannoin taas ilman toleja, nappasin noin 0.7 nokkaan ja hyvät notkut kyllä sai, laatastai ei tietoakaan, aina nousi kyllä hieman paha olo kun liikkuin. Kylläpä oli taas rentouttavaa..
Edit: KAUAN menee että Subutex poistuu elimistöstä, tarkoitan miten kauan sen voi havaita virtsaseulassa jos kyseessä on yksi käyttökerta?
Edit: KAUAN menee että Subutex poistuu elimistöstä, tarkoitan miten kauan sen voi havaita virtsaseulassa jos kyseessä on yksi käyttökerta?
-
kissankorva
- Apteekki
Kiireinen, säilyykö subutex normaalina, ettei se menetä tehoja, jos säilyttää esim taskussa tai muissa paikoissa.
Ihan vain yleisesti takoittaen, menettääkö tabletti helposti tehoja, miten säilytyksen laita?
Ihan vain yleisesti takoittaen, menettääkö tabletti helposti tehoja, miten säilytyksen laita?
-
eNZYMe
- OD
kissankorva wrote:Kiireinen, säilyykö subutex normaalina, ettei se menetä tehoja, jos säilyttää esim taskussa tai muissa paikoissa.
Parhaiten säilyy viileässä ja kuivassa paikassa, mieluiten vielä omassa läpipainopakkauksessa. Ei kai se pala nyt kuitenkaan juuri kärsi hetken lämmöstä. Tuskin juurikaan huononee jos pidät vaikka päivän taskussa. Salakuljettajatkin varmasti säilyttävät noita vaikka missä arveluttavissa paikoissa....
-
growy
- Kameleontti
Kyseistä substanssia alkaa pyöriin jo liikaaki edes vaikka kuinka sanoo vastaan että ei kiitos niin väkisin yritetään tyrkyttää..perhana.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.