Selkounien kokemisen harjoittaminen - todellisuuteen verratt

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thoxium

Selkounien kokemisen harjoittaminen - todellisuuteen verratt

Post by Thoxium »

Mietin tässä melko tukevassa spice-pilvessä, että pystyykö omaa kokemistaan unien suhteen harjoittamaan ja parantamaan kokemista? Meinaan siis että lopulta osaisi niin hyvin kokea selkounia, että unissa tunteminen, kokeminen ja aikakäsitys on todellisuuteen verrattavissa, kuitenkin kokoajan ollessaan tietonen olevansa unessa. Ja täysi kontrolli toki unista myös.

Itse onnistuin kerran meditoimaan selkounessa, todella mielenkiintoinen kokemus. Siinä tavallaan näki meditoinnin vaikutuksen heti. Tyhjensin mieleni ajatuksista ja annoin sen olla rauhallisen tyyni, niin kaikki hävisi ja oli vain valkoista, jonka keskellä minä istuin lotus-asennossa, siitä sitten pystyin luomaan uusia paikkoja, asiota, tapahtumia, jne. Ongelmana yleensä vaan on se ettei muista niitä unia kunnolla ja ne tuntuvat todella etäisiltä ja vaikeasti muisteltavissa hereillä ollessaan.

Mietteitä?
5-meo-EMT
Psykonautti

Re: Selkounien kokemisen harjoittaminen - todellisuuteen verratt

Post by 5-meo-EMT »

Kyseenalaista hereillä olosi silloin tällöin, jos et pysty tekemään sitä hereillä, et luultavasti unissasikaan. Itse näen lucideja lähinnä silloin kun herään aikaisin aamulla ja menen takaisin nukkumaan. Huomaan aina olevani jossain täysin muualla kuin minuutti sitten ollessani vielä hereillä ja siitä se sitten lähteekin 8).

http://www.youtube.com/watch?v=m2gwNKb8 ... re=related <- Hey man, is this a dream?
http://www.hoyhensaaret.info/ <- suomenkieliset foorumit aiheeseen liittyen.

Pieni vinkki: melatoniinistakin on apua ;).
You know the mind has a thousand eyes..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Thoxium wrote:Mietin tässä melko tukevassa spice-pilvessä, että pystyykö omaa kokemistaan unien suhteen harjoittamaan ja parantamaan kokemista? Meinaan siis että lopulta osaisi niin hyvin kokea selkounia, että unissa tunteminen, kokeminen ja aikakäsitys on todellisuuteen verrattavissa, kuitenkin kokoajan ollessaan tietonen olevansa unessa. Ja täysi kontrolli toki unista myös.
Kyllä, mun mielestä. Hemmetinmoinen harjoittelu, vain. Kokoajan tuota unen testaamista, tarkkoja unirytmejä ja sellaista tiivistä harjoittelua, mutta TOIMII... Kuukausi kovassa reenissä, niin mun mielestä alkaa tekemään jo ihmeitä jonka jälkeen voi saada aina halutessaan lucid unen...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Thoxium wrote:Ongelmana yleensä vaan on se ettei muista niitä unia kunnolla ja ne tuntuvat todella etäisiltä ja vaikeasti muisteltavissa hereillä ollessaan.

Mietteitä?
Yleensä mun valveunet on alkanu unihalvauksesta. Hetken aikaa pystyn kontrolloimaan tapahtumia, mutta pian alkaa taas tavallinen uni. Nuo valveunet muistan kyllä aina erittäin hyvin.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mulla tulee joskus pilvessä ollessa hyvin sellanen tunne, et oon unessa. Kaikki on unta. kaikki on mahollista.

Näin viimeyönä tosi filosofisen unen.. olin tavallaan niin täysin tietoisen messissä siinä, mut arkitajunta oli kuitenkin unen lamauttamaa.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Thoxium

Post by Thoxium »

Nyt ei ole kysymys ylipäätänsä selkouneen pääsemisestä, se ei tuota mulle ongelmia. Vaan haluan oppia tuntemaan unet samalla tavalla kuin todellisuuden. Eli koen unessa vietetyn AJAN samalla tavalla kuin todellisuudessa vietetyn ajan, haluan myös kokea unessa olemisen samalla tavalla kuin todellisuudessa olemisen, eli haluan että unessa olisi lähes täysin samanlainen olo kuin todellisuudessa, vain sillä erotuksella että olen tietoinen olevani unessa.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Thoxium wrote:Nyt ei ole kysymys ylipäätänsä selkouneen pääsemisestä, se ei tuota mulle ongelmia. Vaan haluan oppia tuntemaan unet samalla tavalla kuin todellisuuden. Eli koen unessa vietetyn AJAN samalla tavalla kuin todellisuudessa vietetyn ajan, haluan myös kokea unessa olemisen samalla tavalla kuin todellisuudessa olemisen, eli haluan että unessa olisi lähes täysin samanlainen olo kuin todellisuudessa, vain sillä erotuksella että olen tietoinen olevani unessa.
No mun mielestä valveuni on kokemuksellisesti aika lähellä todellisuuden kokemista, ei nyt ehkä kuitenkaan ihan sama asia.
Thoxium

Post by Thoxium »

jesuiitta wrote:
Thoxium wrote:Nyt ei ole kysymys ylipäätänsä selkouneen pääsemisestä, se ei tuota mulle ongelmia. Vaan haluan oppia tuntemaan unet samalla tavalla kuin todellisuuden. Eli koen unessa vietetyn AJAN samalla tavalla kuin todellisuudessa vietetyn ajan, haluan myös kokea unessa olemisen samalla tavalla kuin todellisuudessa olemisen, eli haluan että unessa olisi lähes täysin samanlainen olo kuin todellisuudessa, vain sillä erotuksella että olen tietoinen olevani unessa.
No mun mielestä valveuni on kokemuksellisesti aika lähellä todellisuuden kokemista, ei nyt ehkä kuitenkaan ihan sama asia.
Pystyykö valveunia saavuttamaan ilman päihteitä?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Thoxium wrote:
jesuiitta wrote:
Pystyykö valveunia saavuttamaan ilman päihteitä?
Pystyy? Oon mä ollu valveunessa ja kontrolloinu sitä unta myös täydellisesti (siis itseäni siinä unessa), just usein tosiaan unihalvauksesta liusuu siihen. Ei oo kyl vähään aikaan tullu noita, sen enempää kuin unihalvauksiakaan. Oikein epämiellyttävä asento nukkua tuntuu edesauttavan unihalvauksen tuloa esim. vessan pöntöllä nukkuminen.
Ahab

Post by Ahab »

Oletko kelannut että mielen pitäisi myös levätä jossain välissä? Vois olla aika hajoittavaa olla koko ajan täysin hereillä niin hereillä kuin unessakin.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Siis sitä lucid tilaa voi myös harjoittaa ja pitääkin... Ekhä tai mikään ei tiedä mää oon homo enkä tajuu mitään olen kännisssä, mut jos sää Thoxi tunne olevasi siili niin silloin ei kaikki ole kunnossa, ja sää luultavasti olet vitun tasokkaassa unessa eli tee KAIKKI Mitä haluat tehdä ja nyt!

Pointti oli se, että Lucid uni "vahvenee" kokijalla.. ;) ;) ;) ;) ;)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ota kuukausi deelejä..
Ehkä sillon alkaa olla jo kaikki vähän valveunta.. todellista mielikuvitusta. mielikuvituksellista todellisuutta.
Dexma wrote:ja sää luultavasti olet vitun tasokkaassa unessa eli tee KAIKKI Mitä haluat tehdä ja nyt!
nimenomaan....

Ja voi sitä lucid tilaa harjottaa ihan selvinpäinkin ;)
'Dreamherb' saattais olla ehkä avuks? näin olen kuullut&lukenut, kokemusta ei oikeen ole. Ainakaan mainittavaa.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Ahab wrote:Oletko kelannut että mielen pitäisi myös levätä jossain välissä? Vois olla aika hajoittavaa olla koko ajan täysin hereillä niin hereillä kuin unessakin.
Ymmärtääkseni aika yleisesti ollaan sitä mieltä että lucidointi ei olis haitallista unen laadun kannalta, viime kädessähän kyse on kai vain siitä että metatietoisuus minän takana on hereillä. Mutta en sit tiiä.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Lucidin jälkeen yleensä tuntee itsensä virkeämmäksi aamulla, johtuu kait siitä että on innoissaan hienosta kokemuksesta.
Image
Ahab

Post by Ahab »

Dagga wrote:Lucidin jälkeen yleensä tuntee itsensä virkeämmäksi aamulla, johtuu kait siitä että on innoissaan hienosta kokemuksesta.
Olen samaa mieltä, mutta jos tämä jatkuu joka yö vaikkapa kuukauden tai pari niin miltä se sitten tuntuu?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Ahab wrote:
Dagga wrote:Lucidin jälkeen yleensä tuntee itsensä virkeämmäksi aamulla, johtuu kait siitä että on innoissaan hienosta kokemuksesta.
Olen samaa mieltä, mutta jos tämä jatkuu joka yö vaikkapa kuukauden tai pari niin miltä se sitten tuntuu?
Itse en ikinä kokenut, että itse lucid tila ei olisi haitannut unta, mutta vaativa ja intenssiivinen harjoittelu vaati minun elämäntyyliltä liikaa...
Thoxium

Post by Thoxium »

Ahab wrote:
En tiedä, mutta lucid unet tuntuvat samanlaisilta kuin normaaliunet, ainut ero on vain niiden tiedostamisessa. Eli yhtä sumeasti ainakin itse muistan lucid unet kuten normiunetkin. Eivät ne eroa normiunista oikeastaan millään muulla tavalla, kuin että tiedostaa ne. Joka öiset unihalvaukset sen sijaan käyvät psyykkelle jo melko kovaksi.
Zeke
Lepakko

Post by Zeke »

Noin viikko sitten 'näin' hyvinkin häiritsevän unen. Siksi häiritsevä, koska muistin/muistan suunilleen jokaisen yksityiskohdan siitä. En osaa sanoa oliko se varsinaisesti lucid uni, koska en täydellisesti ainakaan tiedostanut sitä uneksi. Anyhow ainutlaatuinen kokemus oli..
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.